VIDEO: Înghesuiala “de vacanţă” de la Buletine şi Paşapoarte | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

VIDEO: Înghesuiala “de vacanţă” de la Buletine şi Paşapoarte

în iulie şi august, brăilenii care au venit în ţară, în concediu, au îngroşat serios cozile la cele două servicii de eliberare documente, respectiv cărţi de identitate şi paşapoarte • chiar dacă au fost cereri cu duiumul, cele două servicii au luat măsuri pentru a rezolva în mod operativ cerinţele oamenilor programările în baza bonului de ordine au dus la o reducere a îngrămădelii şi certurilor • probleme au fost însă, de exemplu, la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor unde s-a tot blocat sistemul informativ de la nivel naţional, din cauza accesărilor multiple

 

În ultimele două luni, s-au cam îngroşat cozile de la Serviciile de Eliberare a Paşapoartelor şi de Evidenţă a Persoanelor Brăila, asta pentru că mulţi brăileni care lucrează peste hotare şi au venit în ţară, în concedii, au mers să îşi rezolve şi problema cu actele. Chiar dacă numărul de solicitări aproape s-a dublat faţă de celelalte luni ale anului, la cele două servicii situaţia a fost ţinută sub control, ce-i drept cu unele eforturi, astfel că toate actele au fost eliberate în termenul legal. Cel mai important însă, programările pentru eliberarea paşaportului sau actului de identitate se fac dimineaţa, în baza unor bonuri de ordine, tocmai pentru a se evita îngrămădeala şi cearta. La Paşapoarte s-a prelungit programul cu publicul, iar la Evidenţa Persoanei s-a lucrat în week-end sau schimbul II, însă în spatele ghişeelor, nu cu publicul.

La Serviciul Public pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Brăila, şeful instituţiei, scms. Ionuţ Jenel Toma, ne-a explicat exact cum s-a desfăşurat activitatea în lunile iulie şi august, când într-adevăr s-a dublat numărul de solicitări pentru eliberarea paşaportului, faţă de lunile anterioare. În plus, pe lângă persoanele venite din Italia, Spania şi Republica Moldova, acum grosul este reprezentat de brăilenii aflaţi în Marea Britanie, asta după rezultatul Brexit-ului care i-a făcut pe români să se gândească la viitor. Asta deoarece, dacă Marea Britanie nu mai este în UE, brăilenii care muncesc acolo nu mai pot trece graniţa în baza cărţii de identitate şi au nevoie de paşaport.

Potrivit Situaţiei puse la dispoziţie de şeful Serviciului de Paşapoarte, din ianuarie 2017 şi până în data de 21 august, au fost preluate la ghişeele serviciului un număr de 11.583 cereri, din care 7.101 pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi 4.482 pentru cele simple temporare. În perioada similară a anului 2016, numărul de cereri a fost mult mai mic, fiind vorba despre 8.680 de cereri, din care 6.029 pentru paşapoarte simple electronice şi 2.651 pentru cele simple temporare. Creşterea a fost una semnificativă, cu 2.903 cereri, faţă de anul 2016, adică 33,44%.

 

Cum s-a descurcat Serviciu Paşapoarte în ultimele două luni

Aglomeraţia de la paşapoarte s-a declanşat, anul acesta, încă din luna iunie, însă vârful a fost atins în august. Astfel, în iunie 2017 au fost primite 1.691 de cereri (1.375 - iunie 2016), în iulie anul acesta s-au înregistrat 1.973 cereri pentru eliberare paşaport (1.680 - iulie 2016). În august 2016 au fost 2.162 de cereri, însă şeful serviciului susţine că anul acesta se va depăşi cel mai probabil acest număr, până la sfârşitul lunii august. Oricum, este clar că în august, volumul de muncă de la Serviciul Paşapoarte se dublează, zilnic fiind înregistrate peste 100 de cereri.

Situaţia este ţinută sub control, însă, susţine scms. Toma, la Serviciul Paşapoarte fiind instalat şi un panotaj cu afişaj electronic care anunţă numărul de acces la ghişeele de primiri cereri. În plus, în momentul când primesc bonul de ordine, oamenii sunt informaţi cam în cât timp trebuie să revină pentru a-şi rezolva problema. “Pentru eficientizarea serviciilor furnizate solicitanţilor, în perioada de vârf au fost adoptate măsuri organizatorice la Serviciul pentru Eliberarea  Paşapoarte, prin prelungirea programului de lucru cu publicul, zilnic în intervalul orar 8.30 - 18.30, pentru perioada 24.07.2017-25.08.2017. Pentru evitarea aglomeraţiei şi optimizarea timpilor de aşteptare, programarea pentru acces la ghişeele de înregistrare a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor se face pe baza bonurilor de ordine, distribuite începând cu ora 8.30, în baza documentelor care fac dovada achitării taxelor prevăzute de lege. Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, a fost instalat sistemul electronic şi a mai fost deschis un ghişeu, pentru familiile cu copii mici şi montat suplimentar un aparat de aer condiţionat la ghişeele de lucru cu publicul”, ne-a declarat şeful serviciului, scms. Ionuţ Toma.

 

La buletine, din cauza numărului mare de solicitări, s-a blocat sistemul

Chiar dacă la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP) Brăila numărul de solicitări pentru eliberarea sau schimbarea cărţii de identitate este mult mai mare decât cel pentru paşapoarte, fiind vorba tot despre lunile iulie şi august, când brăilenii vin în concediu, conducerea instituţiei a reuşit să ţină şi aici situaţia sub control. Atât cât se poate într-un serviciu atât de solicitat. Nu a fost nevoie de prelungirea programului de lucru cu publicul, dar angajaţii au lucrat şi în week-end, şi în schimbul doi. Şi a mai apărut, frecvent, o problemă: defecţiuni în sistem, la nivel naţional, iar în aceste condiţii degeaba se primeau cererile că nu puteau fi rezolvate.

După cum ne-a informat şeful instituţiei, Ionel Cioran, serviciul beneficiază de un sistem electronic de emitere bonuri de ordine, respectiv repartizare electronică la ghişee a cetăţenilor în vederea preluării documentelor, astfel fiind eliminat fenomenul de întocmire a listelor de ordine, intervenţii etc. Ni s-a explicat faptul că, la SPCLEP apar unele probleme în activitatea de lucru, în perioada de vară, când românii vin în vacanţă, din ţări ale UE unde îşi desfăşoară activitatea profesională, dar şi în lunile aprilie sau decembrie, de sărbători. În aceste perioade, fluxul de cereri/solicitări efectiv se dublează, schema de personal fiind aceeaşi. “Cunoscând acest fenomen, care se perpetuează încă din anul 2007, odată cu aderarea României la UE, ne-am mobilizat în limita disponibilităţilor, astfel încât cetăţenii să fie serviţi cu celeritate. În perioada iulie-august ne-am confruntat cu o funcţionare defectuoasă a aplicaţiei SNIEP (Sistemul Naţional Informatic de Evidenţă a Persoanelor), existând zile când acesta a funcţionat doar 10-20 minute în programul de lucru, fapt care a îngreunat şi uneori a împietat soluţionarea în termen a cererilor cetăţenilor, fiind vorba despre procedura de actualizare a bazei de date şi implicit de tipărire a actelor de identitate, lucru datorat numărului mare de utilizatori şi volumului de cereri cu mult peste media unei luni normale, la nivel naţional. Pentru ca defecţiunile să nu afecteze cetăţenii,  SPCLEP Brăila a desfăşurat activităţile specifice din spatele ghişeelor, în week-end, unul în luna iulie şi două în august. Totodată, s-a luat măsura ca o parte dintre operatori să lucreze în schimbul II, pentru a folosi perioadele când sistemul este mai puţin solicitat. Cu aceste eforturi, ne-am putut încadra în termenele legale de eliberare a actelor de identitate”, a declarat Ionel Cioran.

Astfel, la nivelul judeţului Brăila, au fost înregistrate 3.102 cereri de eliberare act de identitate în luna iunie, 3.651 în luna iulie şi 2.606 în luna august 2017 (până la data de 21 august). S-au înregistrat cam 200 de cereri pe zi.

La nivelul SPCLEP Brăila au fost operaţionale un număr de 4 ghişee (3 zile pe săptămână), 3 ghişee o zi pe săptămână şi numai 2 ghişee în ziua de vineri, când acest serviciu desfăşoară şi activităţi de deplasare în teren cu echipa de preluat acte pentru persoanele netransportabile ori acţiuni în comun cu unităţile administrativ-teritoriale care se află la distanţe mari de serviciul la care sunt arondate, fiind vorba aici de localităţile Măraşu, Frecăţei etc. La serviciile locale de evidenţă a persoanelor Făurei, Însurăţei şi Ianca s-a lucrat cu câte un singur ghişeu, nefiind întâmpinate probleme majore în activitatea de lucru cu publicul.

 

 

Şefi noi la Serviciul Paşapoarte şi Evidenţa Persoanelor

 

După ieşirea la pensie a foştilor şefi de servicii, cms. Marian Puiu Boboc (Paşapoarte) şi Livia Damian (Evidenţa Persoanelor), locurile au rămas libere şi evident au fost scoase la concurs.

Serviciul de Evidenţă a Paşapoartelor, din data de 16 iunie 2017, este condus de scms. Ionuţ Jenel Toma, de 41 de ani, ofiţer de poliţie. El lucrează de 11 ani în cadrul serviciului pe care îl conduce acum.

Anterior, mai exact în perioada anilor 2005-2006, Ionuţ Toma a fost agent de poliţie în cadrul Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Galaţi.

La Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Brăila a fost împuternicit pe funcţia de conducere, din februarie 2017, Ionel Cioran, în vârstă de 42 de ani. Şi acesta are o bogată experienţă în domeniu, fiind angajat al SPCLEP Brăila, pe funcţia de consilier juridic, din anul 1999.

În perioada următoare va fi scos la concurs postul pe care este împuternicit Ionel Cioran, iar acesta este decis să se înscrie şi speră să ajungă şef cu acte în regulă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro