Condusul este unul dintre cele mai periculoase lucruri pe care le facem în viața noastră. Mizăm pe patru anvelope cu un plasture de contact de mărimea mâinilor noastre pentru a ne ajuta să călătorim în siguranță pe drum.
Sigur că deținerea unui compresor auto și a unei anvelope de rezervă ajută dar, totuși, păstrarea anvelopelor în formă bună este importantă. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să faceți acest lucru:
1. Verificați presiunea anvelopelor lunar. Anvelopele de vara pot pierde până la aproximativ 2 PSI pe lună. O anvelopă poate pierde și mai mult pe vremea rece. Deci, dacă vă bazați pe mecanicul dvs. pentru a vă verifica presiunea în anvelope numai la schimbarea uleiului sau la rotația anvelopelor, s-ar putea să vă puneți pe dvs. și familia dvs. în pericol.
Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, principala cauză a accidentelor legate de anvelope sunt anvelopelele subumflate. Anvelopele subumflate reduc manevrabilitatea vehiculului și kilometrajul și pot duce la uzura prematură a benzii de rulare și la o explozie catastrofală. Anvelopele sunt scumpe, dar verificându-vă în mod regulat presiunea în anvelope, le puteți prelungi durata de viață. Pentru a găsi presiunea adecvată a anvelopelor pentru mașina dvs., consultați manualul proprietarului sau indicațiile de pe rama ușii mașinii.
2. Inspectați anvelopele în mod regulat, mai ales înainte de drumuri lungi. În momentul în care verificați presiunea anvelopelor sau vă spălați mașina, efectuați o inspecție fizică a anvelopelor. Nu vă fie teamă să vă lăsați pe mâini și genunchi pentru a vă inspecta. Lucrurile de căutat includ crăpături, umflături și obiecte care ar fi putut găuri anvelopa, cum ar fi cuie, șuruburi, sticlă sau pietre. Dacă unul dintre aceste obiecte găureste peretele lateral al anvelopei, va trebui înlocuită anvelopa.
Dacă faceți o călătorie lungă, verificați presiunea anvelopelor și inspectați-vă anvelopele înainte de a pleca de acasă. Este mult mai ușor să vă inspectați anvelopele în siguranța și confortul propriului garaj sau alei decât pe partea laterală a autostrăzii, cu mașini care merg cu o viteză de 130 km/h sau mai rapid.
Dacă întâmpinați o defecțiune a anvelopei în timp ce călătoriți, luați în considerare apelarea unui profesionist în anvelope din acea zonă pentru a vă ajuta să schimbați sau să înlocuiți anvelopa.
3. Rotiți, rotiți, rotiți. Pentru a menține o uzură uniformă a benzii de rulare și pentru a obține o durată maximă de viață a anvelopelor, se recomandă să vă rotiți anvelopele la fiecare 10.000 până la 13.000 de km. Dacă cumpărați un set de anvelope de la magazinul dvs. local de anvelope, acestea pot asigura rotirea gratuită a anvelopelor. Dacă nu, rotațiile anvelopelor sunt destul de ieftine.
4. Nu supraîncărcați vehiculul. Pe indicațiile de pe rama ușii, aveți informații despre cât de mult poate suporta vehiculul în siguranță. Supraîncărcarea unui vehicul poate provoca, de asemenea, defectarea anvelopelor.
5. Nu așteptați până când anvelopele sunt pe patul de moarte pentru a le înlocui. Anvelopele sunt scumpe și nu sunt deosebit de distractiv de cumpărat; totuși, conducerea cu anvelopele trecute de viața lor utilă vă pune pe dumneavoastră și familia dvs. în pericol.
Majoritatea anvelopelor au o bară de uzură între benzile de rulare ale anvelopei. Dacă adâncimea benzii de rulare a anvelopei este la sau sub această bară, este timpul pentru anvelope noi.
6. Nu instalați anvelope nepotrivite. Dacă aveți anvelope nepotrivite, acest lucru poate avea un impact negativ asupra manevrării mașinii dvs. și poate provoca uzura neobișnuită a restului anvelopelor, precum și a altor componente ale mașinii sau motocicletei.
Regula generală pentru cumpărarea anvelopelor este că ar trebui să cumpărați întotdeauna cel puțin două și să le puneți pe spatele mașinii, indiferent de tipul de mașină pe care îl dețineți. În timp ce am fost învățați că trebuie să puneți întotdeauna anvelope noi pe partea din față a mașinii, avantajul de a pune anvelopele noi pe spate este o manevrare mai bună în condiții de umezeală. Dacă există anvelope slabe pe partea din spate a mașinii dvs., aceasta ar putea provoca o rotire.