Braila a scapat de epavele ruginite care impinzeau malurile Dunarii | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Braila a scapat de epavele ruginite care impinzeau malurile Dunarii

Spre deosebire de anii trecuti, cind malurile Dunarii erau sufocate de epave ruginite, goana dupa fier vechi a facut ca, in prezent, la Braila sa se mai afle doar citeva resturi ale unor ambarcatiuni scoase din uz. Un control efectuat recent de Agentia pentru Protectia Mediului si Comisariatul Braila al Garzii Nationale de Mediu a relevat faptul ca, pe portiunea braileana a fluviului, se mai afla doar cinci nave care ar trebui dezmembrate. Asta dupa ce, numai in 2005, au fost taiate si trimise la topit o draga si o macara fluviala. In prezent, mai sint abandonate urmatoarele nave: slepul cu indicativ "7826", vasul de pasageri "Mogosoaia", impingatorul "Gaesti", gabara "5978" si remorcherul "Tirgu Mures". Slepul "7826" si pasagerul "Mogosoaia" se afla pe malul sting, la kilometrul 161, impingatorul Gaesti este abandonat la km. 169, gabara "5978" poate fi vazuta la km 171, iar remorcherul "Tirgu Mures" la km 174. Potrivit autoritatilor de mediu, toate aceste nave ar urma sa fie dezmembrate pe parcursul acestui an. Realitatea nu sta, insa, chiar asa.
Capitania Portului Braila ne-a informat ca, in afara gabarei, toate celelalte nave sint, practic, de nerecuperat, fiind ingropate in aluviunile aduse de fluviu de-a lungul anilor. Din "Mogosoaia" a mai ramas doar chila, dupa ce s-a taiat tot ce s-a putut din restul corpului. Impingatorul "Gaesti" este scufundat si acoperit cu mil. La fel si remorcherul "Tirgu Mures", care atunci cind este apa mare nu se mai vede la suprafata. Din slepul "7826" nu a mai ramas, de asemenea, mare lucru. Dezmebrarea acestor resturi de epave presupune costuri extrem de ridicate, astfel ca este greu de presupus ca ele vor fi taiate vreodata si duse la topit. Nici macar hotii de fier vechi nu se arata interesati de o asemenea prada.
In mod ciudat, gabara "5978" ce este, practic, o platforma plutitoare, a ramas aproape intreaga si chiar ar putea fi repusa pe linia de plutire, dupa o investitie substantiala. Dupa cum ne-a informat capitanul Rustem Sevim, seful Biroului Siguranta Navigatiei, din cadrul Capitaniei Braila, aceasta a apartinut unei firme intrata in faliment si, desi s-a incercat vinzarea ei de catre un judecator sindic, nu s-a aratat nimeni interesat sa o cumpere. In momentul de fata, gabara este esuata pe o fisie de nisip, linga Capitanie, in dreptul strazii "Danubiului".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro