Calvarul unei achizitii cu probleme | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Calvarul unei achizitii cu probleme

Achizitionarea unui rulou extern pentru geam s-a dovedit o afacere paguboasa pentru braileanul Dumitru Stejaran, care s-a trezit in postura de a umbla, luni de zile, sa i se faca dreptate, pe institutiile statului, dupa ce produsul cumparat s-a dovedit a avea probleme. Necazul nu tine de pret (400 lei noi), ci de faptul ca una dintre cele trei componente ale ruloului nu a functionat. Familia Stejaran s-a vazut nevoita sa insiste la firma vinzatoare pentru remedierea defectiunii, conform garantiei de 12 luni prevazuta in contract. "Ruloul a fost montat pe 31 august, iar sotia mea a facut numeroase drumuri la sediul firmei “Bocius” insistind pentru rezolvarea problemei, insa angajatul pe care l-au trimis la fata locului ne-a informat ca nu poate face nimic, fiindca una dintre piese a fost montata gresit si tot ansamblul trebuie inlocuit. Dupa citeva luni, mai exact pe 13 noiembrie, am depus o sesizare la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, unde ni s-au dat asigurari ca vom primi un raspuns scris acasa referitor la masurile intreprinse. A trecut o luna si jumatate si n-am primit nici un raspuns, iar pe 9 ianuarie m-am deplasat la sediul OJPC, cu toate ca am 78 de ani, sint cardiac, iar afara este zapada si gheata. Acolo mi s-a spus ca firma de unde am achizitionat ruloul si-a schimbat obiectul de activitate si nu mai vinde asa ceva, deci nu poate sa remedieze problema. Inspectorul respectiv mi-a zis ca, potrivit legii, firma este obligata sa isi recupereze produsul si sa ne returneze contravaloarea. Nu sint de acord cu asa ceva, fiindca mi-au gaurit peretii casei cind l-au montat, iar acum daca il dau jos ramine fatada deranjata. Din moment ce contractul de vinzare-cumparare prevede o perioada de garantie de 12 luni, sa-mi repare produsul, ca asa e normal. Nu vreau banii inapoi, ci sa mi se remedieze ruloul, ca sa il pot folosi. Daca ei si-au schimbat activitatea, sa faca o intelegere cu alta firma, ca asta nu-i motiv ca sa nu respecte prevederile din contract!", reclama Dumitru Stejaran.
OJPC Braila spune insa, ca legea nu poate obliga firma vinzatoare sa remedieze sau sa inlocuiasca un produs, din moment ce si-a schimbat obiectul activitatii. "Noi nu putem face mai mult decit prevede legea. In cazul de fata, am contactat firma responsabila si le-am pus in vedere sa respecte prevederile legale, iar ei si-au declarat disponibilitatea de a actiona in consecinta, adica sa isi recupereze marfa si sa dea banii inapoi. Suma platita de cumparator se restituie indexata cu coeficientul national de inflatie, de 1%. E o indexare modica, dar asta este legea... Cumparatorul refuza sa accepte, pe motiv ca daca ar fi tinut banii respectivi la Trezorerie, ar fi obtinut o dobinda de 7%. Daca asa percepe dinsul situatia, noi nu avem cum sa-l ajutam...", ne-a declarat inspectorul Sorin Ailenei, din cadrul OJPC Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro