In ultimele zile, temperaturile extreme inregistrate au provocat probleme in desfasurarea serviciului de transport de persoane. Chiar daca parcul auto al SC "Braicar" nu a cedat din punct de vedere tehnic, greutatile in derularea activitatii sint generate in principal de caile de rulare si firele de alimentare. Astfel, in cazul transportului electric, firele de contact pentru tramvaie precum si sinele de rulare se dilata in mod exagerat. "In astfel de conditii, firele suspendate atirna, iar priza de curent, adica pantograful tramvaiului, actioneaza asupra retelei de alimentare cu o presiune mai mare, iar in zonele de curba agata firul si duce la ruperea acestuia sau a pantografului. Astfel de probleme apar cel mai frecvent la vagoanele cu pantograf cu arc. De cind se inregistreaza temperaturi extreme, aproape zilnic ne confruntam cu astfel de situatii", a punctat Cornel Sandulescu, directorul general al SC "Braicar" SA. In ceea ce priveste dilatarea sinelor, sursa citata a explicat ca au fost montate si mai urmeaza a fi instalate dispozitive care contracareaza acest fenomen. "Am dispus ca pe perioada de canicula sa se instituie restrictii de viteza atit la tramvaie, cit si la autobuze, conditii in care durata unei curse normale se prelungeste cu circa 10 minute. Oricum pentru orice situatii neprevazute in retea exista in permanenta formatii de interventie", a mai adaugat Sandulescu. El a mai spus ca pentru protejarea angajatilor societatii si, in special, a soferilor si vatmanilor in cabinele carora temperaturile sint foarte ridicate, se asigura apa minerala, dar s-a luat si decizia de a creste timpul de asteptare intre curse la capat de linie.