Actorii de stand-up comedy Nelu şi Micutzu domină clasamentul celor mai populare videoclipuri pe YouTube România în 2014, cu piesa „Cine e grăsuţa?", după ce anul trecut Andra s-a clasat pe prima poziţie, arată statistica publicată de compania Google, deţinătorul platformei video.
Conform YouTube Rewind 2014, românii au preferat materiale video încadrate în genul parodie şi satiră în versuri, potrivit agerpres.ro.
La categoria muzică, în topul celor mai populare video pe YouTube România s-au clasat Nelu (Cortea) şi Micutzu, doi cunoscuţi actori de stand-up comedy, cu piesa „Cine e grăsuţa?". Aceştia sunt urmaţi în ierarhie de tinerii care deţin canalul „NoapteaTârziu", cu parodia „Sunt un cocalar" după hitul „Tranquila" (J Balvin), respectiv de către unul dintre cei mai populari vloggeri din România, Mihai Zmenta.
Robotzi rămâne în top
Serialul Robotzi al celor de la Creative Monkeyz, care a dominat topul 10 al anului 2013, se regăseşte şi în 2014 cu două episoade, pe poziţiile 4 şi 8.
Topul YouTube al creatorilor de muzică este dominat de artişti din România, prezenţi pe şapte dintre cele zece locuri. Cu toate acestea, cel mai vizionat video din această categorie este al unui artist din străinătate, Enrique Iglesias („Bailando").
Dintre videoclipurile româneşti aflate în clasament, melodia „Din vina ta" a lui Alex Velea are cele mai multe vizualizări, în 2014. În comparaţie cu anul trecut, Nicole Cherry şi Vescan sunt artiştii care se regăsesc în acest an cu piese în topul YouTube Rewind.
La capitolul celor mai populare canale pe YouTube România, pe primul loc se află Casa de discuri Cat Music, cu cea mai mare creştere a numărului de abonaţi în comparaţie cu 2013.
La nivel global conduce Katy Perry
La nivel global, primele trei cele mai populare videoclipuri muzicale pe YouTube în 2014 sunt Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J, Enrique Iglesias - Bailando (Espańol) ft. Descemer Bueno, Gente De Zona şi Shakira - Cant Remember to Forget You ft. Rihanna.
YouTube este cea mai populară comunitate video online, care permite milioanelor de oameni să descopere, să vizioneze şi să distribuie videoclipuri originale. Compania are sediul în San Bruno, California, fiind o subsidiară a Google Inc.
Proiectul YouTube a fost pus la punct, în 2005, de către trei angajaţi ai companiei PayPal (Steve Chen, Chad Hurley şi Jawed Karim), iar brandul YouTube a fost înregistrat pe data de 14 februarie 2005. În prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt înregistraţi în SUA.
Google a achiziţionat YouTube în 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anunţat, până în acest moment, profiturile provenite de la acest site, în pofida popularităţii sale imense.
Trafic uriaş
Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele Internet folosite în anul 2000, iar pentru a realiza atâtea videoclipuri câte au fost descărcate pe acest site, companiile NBC, ABC şi CBS ar fi trebuit să lucreze începând din 1948 şi până în prezent, relevă statisticile realizate de-a lungul timpului.
Cea mai populară categorie de programe video încărcate rămâne „Muzica", iar primul video postat pe YouTube era intitulat „Ne găsim în Grădina Zoologică", la 23 aprilie 2005.
În noiembrie 2010, pe YouTube se încărcau 35 de ore de video/minut, ceea ce corespunde cu 50.400 ore/zi. Toate videoclipurile postate pe YouTube pot fi vizionate în 1.700 de ani.