CET - o pierdere planificata | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

CET - o pierdere planificata

Pierdere de 2,3 milioane de euro pentru CET in anul trecut, iar gaura neagra provine din prestarea serviciului public de termoficare! Adica se lucreaza prost! Daca nu, atunci unde este problema? Pretul gazelor creste si pentru consumatorul individual, si nu am auzit sa-si fi sigilat cineva centrala ca nu are bani sa plateasca gazele.
Conducerea unitatii este necajita pentru ca pierderea a fost mai mare decit cea previzionata, de numai aproximativ 1 milion de euro. Este incredibil cum o firma poate functiona in Romania secolului XXI cu pierderi programate! Ce patron ar accepta asa ceva pentru o firma cu vechime pe piata, fara sa faca nimic? Nici unul, insa actionarul majoritar, Primaria, a acceptat. Nu a facut nimic pentru ca managerul sa eficientizeze activitatea. Mai mult, noul primar, foarte intelegator, spune ca va achita sume mai mari decit prevede graficul de esalonare fara a depasi valoarea totala a datoriei. Prin datorie se inteleg subventiile primite de societate de la stat pentru serviciul furnizat catre consumatori la preturi astronomice pe care oamenii ce traiesc dintr-un salariu nu le pot suporta. Conducerea societatii motiva situatia prin pretul mare al gazelor, dar nu a spus nimeni nimic despre salariile celor de la CET, despre reteaua antica si despre randamentul sub orice critica al cazanelor demne de muzee tehnice.
Teoretic, caldura si apa calda furnizata in sistem centralizat ar trebui sa coste mai putin decit cea furnizata de sistemul individual de incalzire. Dar extinderea unui sistem centralizat de incalzire dincolo de anumite limite duce la o functionare ineficienta, in primul rind din cauza pierderilor aparute pe retea. Asa se face ca in apartamentele celor de la ultimul etaj nu ajunge caldura, iar apa calda este asteptata jumatate de ora.
Situatia economica a Romaniei nu permite functionarea eficienta a unui colos precum CET. Pensionarii, somerii nu vor putea niciodata sa suporte un program nonstop de furnizare a apei calde. Si daca ai ghinionul sa stai pe aceeasi scara cu ei trebuie sa traiesti la fel. Asa era in comunism, asa e si acum, numai ca cei care muncesc isi permit o centrala de apartament si au fugit de la CET. De zeci de ani CET-ul are probleme pentru ca furnizeaza caldura si apa calda prea scumpe, dar s-a bazat pe subventiile de stat. Abia de curind, de cind se tot vorbeste ca va intarca Balaia si ca trebuie sa presteze o activitate eficienta, si-au pus problema modernizarii. Foarte tirziu si, din punctul meu de vedere, inutil. Cei care au gustat din confortul de a avea caldura si apa calda nonstop, nu vor mai renunta la centrala proprie. Vremea cind CET-ul va furniza nonstop serviciile sale este departe. Sint sanse mici ca aceasta unitate sa reziste in forma actuala, cu toate investitiile preconizate. CET-ul va agoniza mai mult timp, banii din buget se vor duce pentru mentinerea unui sistem bolnav, si in final societatea tot va muri. Locul ei va fi ocupat de "baietii destepti". Ei vor sti sa aduca centrale noi pentru fiecare bloc ca sa nu mai fie pierderi pe retea, vor sti sa reduca numarul de personal pentru ca centralele vor fi moderne si vor merge practic singure, la fel ca cele individuale, iar noi, cei debransati, este posibil sa ne punem problema renuntarii la centralele individuale in aceste conditii. Cind se va intimpla acest lucru? Peste multi, multi ani, iar pina atunci CET va ramine in bugetul de stat o pierdere planificata.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro