Consilierul municipal PRM Mihai Danut a explicat ce inseamna, de fapt, "aeroport de dezmembrari", el asumindu-si si paternitatea acestei solutii de utilizare a obiectivului amintit: "Aeroportul de la Ianca este in acest moment un mare depozit al armatei romane, unde sint depozitate de la avioane pina la aruncatoare de rachete, armament serios, care se afla in hangare subterane. Problema este urmatoarea: nu exista echipamente de ghidare pentru timp de noapte, iar in aceste conditii cine se gindeste ca acel aeroport poate fi transformat cu una cu doua intr-un aeroport operational si pe timp de noapte, se inseala, pentru ca sint proceduri foarte grele. Acesta este unul dintre motivele pentru care domnul presedinte Gheorghe Bunea Stancu a renuntat sa se gindeasca la faptul ca vom face acolo cine stie ce aeroport si s-a pus accentul mai mult pe aeroportul de la Vadeni. Ideea noastra care a fost: exista, in special in SUA, acele cimitire de avioane, cu mii de aeronave pregatite pentru ultimul zbor. Ele ar putea fi aduse la Ianca, pentru dezmembrare, dam de lucru la cei care au lucrat pe aeroportul respectiv, oameni specializati care, intre timp, au devenit someri ori s-au pensionat. Aceste avioane care sint facute din materiale speciale, sint dezmembrate, deseurile sint containerizate si prin pozitia pe care o are Braila, aproape de Dunare, aproape de mare, ele sint transportate inapoi in tara de unde au venit avioanele".
Mihai Danut are si alte propuneri pentru utilizarea aeroportului amintit: "Ne mai intereseaza si poligonul de tragere de la Ianca, unde pot fi detonate capsele care se folosesc la airbag-uri. Pentru ca aceste airbag-uri sa declanseze, au nevoie de un cartus. Aceste cartuse au o perioada de garantie si sint sute si sute de milioane de capse peste tot in Europa, care nu pot fi detonate decit in niste zone special amenajate, iar Ianca are in acest moment si specialistii, si poligonul pe care ar putea sa-l foloseasca pentru dezamorsarea acestor cartuse".