Primul echipaj ajuns la punctul de oprire (Hotelul Traian) a fost cel format din pilotul Gabi Nicolae si copilotul Robert Emanoil, care reprezinta Capitala la aceasta competitie. Desi au ajuns primii, cei doi bucuresteni se situau inainte de ultima proba pe locul V, explicindu-ne ca pina vineri masina le-a facut probleme. “De abia in penultima proba, cea de la Predeal la Braila, s-a miscat asa cum trebuie. Dovada este faptul ca am ajuns primii, chiar in fata campionului national care conduce in acest moment in clasament", ne-a spus Gabi Nicolae.
Pentru campionul national Ovidiu Domidea aceasta este cea de-a treia participare la “Transcarpatic Rally Romania", anul trecut clasindu-se pe primul loc, iar in urma cu doi ani, pe locul III. Impreuna cu colegul sau, Daniel Nistor, reprezinta Satu Mare la cea de-a sasea editie a competitiei. Cei doi au ajuns la mai putin de 5 minute de primul echipaj si sint de parere ca editia din acest an a fost cea mai grea. “Probele speciale au fost cele mai dificile. De la Predeal la Braila am facut 448 de kilometri, din care 300 au fost probele speciale - 4 la numar si cele mai multe de pina acum - si restul de kilometri au fost etape de legatura. Traseul il primim in dimineata in care plecam in cursa, astfel incit nu avem prea mult timp de dezmeticire. In momentul de fata avem un avans de o ora in fata urmatorului echipaj, care vine din Italia", ne-a spus Ovidiu Domidea.
Cursa de 2100 km
La startul competitiei, care a fost dat in ziua de 21 august, s-au aflat 12 echipaje din Romania si sase din Italia, Franta si Ungaria. Traseul se intinde pe o lungime de 2.100 kilometri, din care 1.500 reprezinta lungimea probelor speciale care se desfasoara pe drumuri nemodernizate si inchise circulatiei rutiere (drumuri forestiere, agricole etc.) si include orasele Satu Mare, Bistrita, Odorheiul Secuiesc, Predeal, Braila si Mamaia.
Organizatorii competitiei sint Clubul “Transcarpatic" si Agentia de Publicitate Blue Buffalo, cu sprijinul administratiilor publice locale din orasele incluse in traseu si a altor companii (importatori moto, auto, producatori si importatori de combustibili, uleiuri, companii din domeniul bancar etc). Concursul se desfasoara conform Regulamentelor FIA (Federatiei Internationale de Automobilism), FIM (Federatiei Internationale de Motociclism), UEM (Uniunii Europene de Motociclism), FRM (Federatiei Romane de Motociclism) si CSI (Codului Sportiv International).