Cum se descurcă pe online agenţiile de pariuri venite din offline? | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cum se descurcă pe online agenţiile de pariuri venite din offline?

Marea majoritate a agenţiile de pariuri care au împânzit străzile capitalei şi a provinciei au făcut trecerea şi în mediul online. Totuşi, cum se descurcă operatorii veniţi din offline, în condiţiile în care giganţii din industria globală au cam acaparat utilizatorii activi de la noi din ţară?

Cultul jocurilor de noroc

O bună parte dintre cei peste 20 de milioane de români consideră că pariurile reprezintă singura modalitate prin care şi-ar putea schimba semnificativ traiul de zi cu zi. Recesiunea a înnegrit şi mai mult visele popoarelor sărace, care nu mai văd altă posibilitate pentru a-şi depăşi condiţia.
În ultimii ani, numărul agenţiilor de pariuri offline - aproximativ 4000 în acest moment, se apropie de numărul farmaciilor - 5000. Într-o oarecare măsură, putem spune că jocurile de noroc reprezintă o metodă de terapie pentru unii şi un necaz pentru alţii - care mai puţin responsabili.
Într-o ţară în care speranţa pare să fi renăscut la începutul anilor '90, şi s-a stins neaşteptat de repede, pentru mulţi, circul şi pâinea rămân ingredientele cotidiene fără de care nu se pot lipsi. Jocurile de noroc stârnesc adrenalina şi lasă loc unui soi de speranţă, care îi ajută pe mulţi să scape de cercul vicios şi monoton al fiecărei zile.

Trenul circulă în direcţia Online

Fie că vrem să acceptăm sau nu, pixul şi hârtia sunt din ce în ce mai puţin folosite în ultima vreme. Se estimează că în viitorul foarte apropiat, copiii vor învăţa să scrie pe tabletă, şi nu folosind stiloul. Această trecere pare iminentă în toate domeniile, inclusiv în pariuri, acolo unde peste 70% dintre bilete sunt plasate de pe mobil sau tabletă.
Fortuna (D. ONJN 2159 / 28.08.2015) este probabil cea mai populară casa de pariuri atât pe plan offline, cât şi în mediul virtual. Operatorul din Cehia a preluat 400 de agenţii de la PublicBet (Public Games S.R.L.) şi a mai deschis alte peste 300 de puncte de lucru în România, în mai puţin de un an de la debut.
Cunoscutul operator din Europa Centrală şi de Est păstrează anumite tipuri de pariuri numai în oferta offline, ceea ce îi determină pe mulţi să-i calce pragul foarte des.
Casa Pariurilor (D. ONJN 2035 / 30.07.2015) s-a impus pe piaţa offline, în special prin cotele foarte bune pe care le pune la dispoziţia pasionaţilor. În mediul online, operatorul nu a făcut mare tam-tam, însă diverşi utilizatori au mărturisit pe forumul de discuţii al pariorilor, faptul că agenţia i-ar răsplătit în câteva rânduri cu bonusuri atractive, care au fost anunţate în mod exclusiv pe e-mail.
Având peste 1 milion de căutări lunare pe Google, Casa Pariurilor a decis să-şi lanseze şi noile aplicaţii pentru Android şi iOs, chiar cu ocazia Campionatului European de Fotbal, Euro 2016.

Online vs. Offline

Această dispută este una cât se poate de interesantă. Să luăm ca exemplu, cel mai nou brand intrat pe piaţă. Betano oferă pariuri online, jocuri de cazinou (virtual/live) şi jocuri virtuale, care s-a lansat în forţă pe piaţa românească, atrăgându-şi numeroşi fani în scurt timp de la lansare.
Betano (D. ONJN 3311 / 18.12.2015) le oferă utilizatorilor, pe lângă bonusul de bun-venit, o multitudine de promoţii şi avantaje nemaiîntâlnite. Casa de pariuri oferă cote cu o marjă de câştig de 0% pentru anumite meciuri, ceea ce înseamnă că pariorii se pot bucura de cele mai bune cote posibile în mod matematic. Și pentru a înşira toate avantajele pe care le oferă acest operator, ar trebui să umplu câteva pagini de text.
Însă, la operatorii care sunt prezenţi la noi în ţară doar în mediul virtual, nu aveam posibilitatea să retragem banii atât de rapid, cum este şi în cazul celor care activează în ambele sectoare. La Fortuna, Stanleybet, Casa Pariurilor şi aşa mai departe, orice consumator poate depune sau retrage bani din contul online chiar din agenţie.
Un alt avantaj al agenţiilor fizice este posibilitatea de socializare, care, pentru mulţi, reprezintă farmecul întregii experienţe parioristice. Patima, bucuria, necazul şi toate aceste senzaţii des-întâlnite în agenţii pot fi trăite la intensitate maximă alături de alţi pasionaţi.
În acest sens, este foarte greu de dat un verdict final. Pariurile online sunt mult mai rapide şi oferă multe avantaje, însă controlul asupra banilor pare să fie mai bun atunci când pariorul are fondurile în mână. Fiecare parior este dator să experimenteze ambele contexte şi să se adapteze de fiecare dată în funcţie de situaţie.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro