Aproape jumatate din bugetul pe acest an al Directiei Administratiei Pietelor si Tirgurilor se va duce pe salarii - daca exludem veniturile obtinute din vinzarea fermei zootehnice. Potrivit bugetului de venituri si cheltuieli aprobat recent de Consiliul Local Municipal, DAPT isi propune sa incaseze pe anul in curs 2,5 milioane RON din taxe zilnice si anticipate, 1,9 milioane RON din vinzarea fermei zootehnice, 1,7 milioane RON din inchirieri de spatii, 820.000 RON din recuperarea diverselor cheltuieli si 250.000 RON din prestari servicii. Conducerea Directiei estimeaza ca, in acest an, cheltuielile de personal vor totaliza 2,4 milioane RON, pentru cei 165 de angajati. "Cheltuielile cu salariile inregistreaza o crestere de 23%, fata de anul 2006, ponderea acestora in totalul veniturilor (exclusiv veniturile din vinzarea fermei zootehnice) fiind de 46,67%. Cresterile salariale prevazute au fost facute tinind cont de indexarile propuse a fi acordate prin HG si a stabilirii salariului minim garantat la nivel national", a explciat directorul DAPT, Simona Draghincescu. Pe de alta parte, cheltuielile privind bunurile si serviciile vor fi in valoare totala de 3,8 milioane RON, acestea incluzind, printre altele, reparatii curente (100.000 lei), hrana animalelor de la Gradina Zoologica (75.000 lei), medicamente si materiale sanitare (12.000 lei), deplasari, detasari, transferuri (20.000 lei), consultanta si expertiza ( 30.000 lei). In rest, DAPT va investi anul acesta 360.000 de lei in Oraselul Copiilor, 324.000 de lei in Piata Viziru, intr-o lucrare angajata inca de anul trecut, si alte 187.000 de lei in masini, echipamente si mijloace de transport achizitionate in leasing. "In Oraselul Copiilor, investitiile propuse constau in realizarea gardului de imprejmuire a perimetrului obiectivului, redimensionarea si dotarea corespunzatoare a spatiilor de joaca, odihna si agrement. Mentionam ca amploarea investitiilor necesare, implicit si valoarea acestora, este cu mult mai mare decit nivelul celor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli, acestea nefiind cuprinse in prevederile prezentate CLM, din cauza inexistentei sursei de finantare pentru efectuarea lor", a precizat Draghincescu.
Investitiile la care face referire seful DAPT vizeaza programul de modernizare a Gradinii Zoologice, in vederea autorizarii acesteia, ce impune redimensionarea amplasamentelor si tarcurilor pentru animale, dotarea adaposturilor cu instalatii de incalzire, inlocuirea retelei de alimentare cu apa si a retelei de canalizare.