Mergi la conţinutul principal

De ce tot mai mulți retaileri români iau în considerare Bitcoin ca mod de plată?

Românii sunt interesați de Bitcoin de ceva timp și se pare că afacerile încearcă acum să recupereze terenul. Deși este deja posibil să plătiți pentru unele produse și servicii în Bitcoin, mulți retaileri sunt încă în stadiile incipiente de explorare a acestui concept.

Dar de ce devine din ce în ce mai important pentru ei să ia în considerare această opțiune și de ce Bitcoin ar putea deveni în curând o metodă standard de plată la casă? Să analizăm mai îndeaproape.

O nouă categorie de consumatori

Consumatorii din România au preferințe și obiceiuri diferite de cele din trecut. O mare parte din cumpărăturile lor au loc online și rareori folosesc numerar. Ei se bazează pe serviciile bancare mobile și preferă ca toate tranzacțiile lor să aibă loc instantaneu.

Prin urmare, nu este de mirare că acum explorează și criptomonedele. Căutările locale pentru fraze precum „Bitcoin price” sunt în creștere, iar mulți tineri români au investit deja în celebra criptomonedă. Următorul pas logic pentru ei este să includă Bitcoin în viața lor de zi cu zi. Fie că este vorba de achiziționarea unui nou gadget sau de plata unei cafele, ei doresc să folosească criptomoneda în aceleași moduri în care ar folosi un card de credit sau un telefon.

Retailerii au observat această schimbare cu mult timp în urmă și înțeleg că depinde de ei să se adapteze. Unii au introdus deja plățile în criptomonede, în timp ce alții încă explorează acest concept.

Deși poate fi încă devreme ca absolut toate întreprinderile să înceapă să accepte Bitcoin, pentru cele din marile orașe cu populație tânără și pasionată de tech, cum ar fi București, Cluj și Timișoara, acest lucru se transformă încet într-o necesitate. Orașele cu un nivel mai scăzut de venituri, cum ar fi Brăila, s-ar putea să nu aibă încă același nivel de adoptare a criptomonedelor, dar este probabil ca această tendință să ajungă la ele pe măsură ce gradul de conștientizare crește și mai mult.

Cultura tech este în creștere

Noul tip de consumatori din România este o extensie a culturii tech în creștere din țară. Având în vedere că tot mai mulți tineri profesioniști lucrează în domeniul IT, că startup-urile și marile companii globale își deschid birouri în România, tehnologia joacă un rol semnificativ în viața de zi cu zi. Acestea fiind spuse, a fost doar o chestiune de timp până când criptomonedele au apărut pe piață.

Nu numai că întreprinderile înțeleg acest lucru, dar ele însele fac parte din această schimbare. Multe dintre ele sunt conduse de oameni care sunt la fel de interesați de noile tehnologii precum clienții lor. Ele se bazează pe software cloud, folosesc chatbots pentru asistență pentru clienți și își administrează propriile site-uri de comerț electronic. Adoptarea Bitcoin se aliniază cu mentalitatea lor și demonstrează inovația și dorința lor de a evolua.

Afacerile din întreaga lume folosesc acceptarea Bitcoin ca un instrument de branding și nu va dura mult până când același lucru se va întâmpla și în România.

Protecție împotriva instabilității financiare

România are o economie relativ stabilă în comparație cu unii dintre vecinii săi. Totuși, asta nu înseamnă că atât oamenii, cât și companiile nu sunt precauți cu privire la modul în care își depozitează banii.

În ultimul deceniu, ei au fost martorii creșterii valorii Bitcoin de la câteva sute de dolari la peste 100 000 de dolari. Aceștia înțeleg potențialul de creștere pe care îl oferă deținerea de criptomonede, mai ales în comparație cu păstrarea banilor în conturi de economii.

Prin acceptarea plăților în criptomonede, companiile au, de asemenea, posibilitatea de a stoca o parte din câștigurile lor în BTC și de a le privi ca pe o investiție. Deși valoarea monedei fluctuează, mulți au încredere în potențialul său pe termen lung și o consideră o modalitate mai bună de stocare a valorii decât leul sau monedele străine.

De asemenea, există și un aspect practic. Atunci când companiile păstrează o parte din câștigurile lor în Bitcoin, le pot folosi atunci când fac afaceri cu furnizori internaționali , evitând să se confrunte cu taxele de conversie și taxele internaționale. Acestea pot trimite pur și simplu Bitcoin, făcând operațiunile lor mai rapide și potențial mai ieftine.

Viitorul plăților cripto în România

Chiar dacă tot mai mulți români dețin în prezent Bitcoin, iar companiile explorează ideea plăților prin criptomonede, mai este un drum lung până când acest tip de tranzacție va deveni majoritar.

Monedele fiduciare sunt în continuare mai populare, iar generațiile mai în vârstă sunt sceptice față de tendințele tech precum criptomonedele, astfel încât această adoptare va continua probabil într-un ritm treptat.

Cadrul legislativ al criptomonedelor din România este, de asemenea, în curs de îmbunătățire. Autoritățile au instituit unele reglementări de bază în ceea ce privește tranzacționarea și impozitarea, ceea ce înseamnă că utilizarea criptomonedelor nu mai este considerată o zonă gri. Există încă loc pentru îmbunătățiri, dar guvernul a arătat deja suficientă deschidere pentru ca cei interesați de cripto să fie optimiști.

În același timp, apar mai multe cursuri de cripto, iar universitățile încep să se concentreze mai mult pe tehnologia din spatele monedelor digitale - blockchain.

Încheiere

Numărul tot mai mare de retaileri din România care explorează Bitcoin reprezintă evoluția naturală a modului în care evoluează instrumentele financiare și tehnologia. Crypto devine o parte importantă din viața de zi cu zi a consumatorilor, iar companiile încep să o trateze ca pe mai mult decât un simplu trend. Acceptarea Bitcoin ar putea deveni în curând o nouă versiune a „acceptăm plata cu cardul” - nu ceva ce fiecare magazin are, dar suficient de comun pentru a nu mai părea surprinzător.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro