Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a anunțat, luni, că aproximativ 34% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională au obținut medii sub cinci.
"Nivelul pregătirii s-a deplasat către rezultate mediocre. Ponderea notelor mici creşte foarte mult în învăţământul rural, iar ponderea notelor sub cinci în învăţământul rural are un salt înfiorător de mare. De aici, tragem concluzia că avem probleme mai mari cu şcolile din mediul rural şi cu pregătirea în vederea absolvirii clasei a VIII-a, deci pe tot ciclul gimnazial, decât ceea ce întâlnim în şcolile din mediul urban. Ca o paranteză fie spus, nici notele din mediul urban nu ne fac foarte fericiţi. Şcolile din mediul rural, crează în mare parte o problemă mai mare de pregătire elevilor, dar, în acelaşi timp, rezultatele se plasează cu o pondere mult mai mare în zona notelor foarte mici, sub 6,50 şi se observă o creştere fantastică a notelor sub cinci, la evaluarea din acest an", a spus Andronescu.
Andronescu a mai spus că propunerile de măsuri pentru ameliorarea rezultatelor la Evaluarea Națională vizează, printre altele, analiza probelor de evaluare, în vederea calibrării și adecvării la programele școlare și la nivelul de dezvoltare.
"Dorim să facem o analiză a greşelilor tipice din evaluările naţionale şi vom propune programe de formare corespunzătoare. Vrem să elaborăm un plan național de inspecție școlară a ministerului centrat pe asigurarea calității. Ne propunem să realizăm programe de formare continuă a cadrelor didactice. Vom încerca să ne orientăm către POSDRU. (...) Dorim să organizăm o simulare sau poate chiar mai multe, în aşa fel încât să ne asigurăm că de la etapă la etapă în care facem simularea se înregistrează un progres. De asemenea, dorimă să ne asigurăm că rezultatele de simulare îi sesnsibilizează şi pe părinţi în susţinrea copiilor în ceea ce privește pregătirea lor pentru evaluarea de la sfârşitul clasei a VIII-a", adăugat ministrul. Educației.