Din buletinul de analiza al "Romcontrol" pentru proba prelevata de la Statia PECO Mircea Malaeru, rezulta ca pentru indicatorii "numar cetanic" si "indice cetanic" nu erau indeplinite cerintele minimale din standardul pentru Motorina Euro 4: numarul cetanic era 51, exact la limita minima, iar indicele cetanic era 45,62, comparativ cu valoarea minima impusa de 46. Potrivit specialistilor, cu cit indicele si numarul cetanic al unui combustibil sint mai mari, cu atit mai usor se aprinde combustibilul respectiv, iar arderea va fi mai buna. In certificatul emis de expertii "Romcontrol" la capitolul concluzii se arata clar ca "proba numita Motorina Euro 4 nu se incadreaza in specificatiile din standardul de produs SR EN 590/2004 - Conditii tehnice si metode de incercare, la parametrul indice cetanic".
Operatorul de transport in regim maxi-taxi "TCF Imex" s-a aratat profund nemultumit de faptul ca, fara sa fie avertizat, a fost lasat sa alimenteze, riscind astfel cresterea gradului de uzura a masinilor din flota. "Noi alimentam de 3 ani numai la acea statie a “Petrom” si discutam de cantitati de 800 - 900 litri pe zi, ceea ce nu este putin. Semnale de alarma am avut de mai multe saptamini, din partea soferilor nostri, care ne-au spus ca in bordul masinilor se aprind semnalizari privind calitatea combustibilului. Am cerut expertizarea produsului si am apelat la serviciul “Romcontrol”, care a prelevat in data de 18 februarie probe din statia respectiva. Raspunsul este lamuritor pentru noi si ne confirma toate suspiciunile pe care le-am avut cu privire la motorina respectiva. Pe mine ma ingrijoreaza urmatorul aspect: o astfel de expertiza costa 10 milioane de lei vechi, suma pe care un sofer nu si-o permite pentru a cere acelasi lucru atunci cind are suspiciuni cu privire la calitate, deci cite masini au avut de suferit din cauza calitatii proaste a motorinei, iar soferii nu au avut cum sa demonstreze asta?", se intreba Silviu Bulgaru, directorul tehnic al "TCF Imex". In acest context sursa citata a explicat ca va trimite la expertizare toate masinile din flota proprie la service-ul autorizat al "Mercedes", marca purtata si de microbuzele firmei, pentru a se stabili gradul de uzura a microbuzelor cauzata de calitatea proasta a combustibilului. "Dupa ce ni se va comunica in detaliu cu cit a crescut uzura sistemului de combustie al microbuzelor noastre vom stabili care este prejudiciul creat firmei si ne vom indrepta impotriva celor care se fac vinovati de situatia creata, pentru a ne recupera pagubele", a avertizat directorul tehnic al "TCF Imex". De asemenea, el a mai punctat ca, de la inceputul acestei saptamini, a renuntat sa mai alimenteze masinile cu motorina Euro 4 de la "Petrom" si ca a ales in schimb motorina de la "Rompetrol".
Reprezentantii "Petrom" nu au fost de gasit pentru a comenta situatia.