In acest context, strategia de dezvoltare a segmentului consumatori captivi, pina In 2010, vizeaza realizarea unui volum al vinzarilor de gaze mai mare de 7 miliarde de metri cubi In Romania si detinerea unei cote de piata de peste 35%. In plus, "Petrom" preconizeaza si investitii consistente, precum si o crestere a productiei sale de gaze. De asemenea, "Petrom" a anuntat ca va stabili o noua strategie privind canalele de distributie, organizarea performanta a vinzarilor si stabilirea de relatii pe termen lung cu clientii.
Piata romaneasca a gazelor naturale este Impartita In consumatori captivi si consumatori eligibili. Consumatorii captivi reprezinta circa 25% din aceasta piata, iar preturile pentru acest segment sint reglementate de catre ANRGN. Restul de 75% din piata este reprezentat de consumatorii eligibili, pentru acest segment pretul formindu-se liber, pe baza mecanismelor economiei de piata si ca urmare a negocierii dintre producatorii si furnizorii de gaze. Important de subliniat este ca, recent, ANRGN a anuntat ca, pina la finele acestui an, nu vor mai avea loc modificari de pret in cazul gazului metan destinat populatiei.