Răzmeriţă împotriva "Electrica" | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Răzmeriţă împotriva "Electrica"

* oamenii se declară revoltaţi de felul cum "Electrica" înţelege să îi despăgubească pentru aparatura stricată, la zece zile după producerea suprasarcinii

După ce aparatura electrocasnică din 20 de locuinţe s-a defectat din cauza unei fluctuaţii de tensiune, "Electrica" Brăila a decis să înlocuiască întreaga reţea de alimentare de pe Str. Crinului, din cartierul Chercea. "Instalaţia de pe această stradă avea cam 40 de ani vechime. Era nevoie de o intervenţie majoră. În prezent, se înlocuiesc stâlpii din lemn cu stâlpi din beton şi se montează şi dispozitive de protecţie împotriva supratensiunii", ne-a informat Petre Gabril, purtătorul de cuvânt al "Electrica". Lucrările se desfăşoară, însă, cu probleme. Ieri, locatari revoltaţi de felul cum "Electrica" se implică în remedierea defecţiunilor produse de suprasarcina apărută în reţea, au refuzat să îşi mute maşinile parcate în faţa curţilor, pentru ca utilajele sosite la faţa locului să îşi poată face treaba. "Abia acum, după ce ne-au stricat centralele şi televizoarele din case, s-au gândit şi ei să înlocuiască reţeaua! De despăgubiri nu avem cu cine să discutăm, ne duc cu vorba şi nu vor să ne dea banii", ne-a spus Gabi Tănase, unul dintre păgubiţi. Împreună cu soţia sa, Corina, acesta se învoise de la serviciu pentru a aştepta acasă un depanator care să-i repare centrala termică. "Am luat această centrală în urmă cu doar două luni. Este în garanţie, iar cei de la «Electrica» au refuzat să o repare, cerându-ne să o reparăm noi contracost, prin intermediul firmei care asigură garanţia, urmând ca ei să ne deconteze suma plătită. Am sunat la «Electrica» să întrebăm cum anume se face această decontare, iar angajatul a vorbit pe un ton zeflemitor, spunând că or să ne dea ei, când vor putea, din banii primiţi pentru delegaţii şi diurne. Consider că nu este normală o astfel de atitudine, în condiţiile în care reparaţia ne-a costat 900 de lei. Pe lângă centrală, nouă ni s-a stricat şi aerul condiţionat, şi calculatorul. Pe acestea au fost de acord să le repare ei, însă felul cum au procedat lasă mult de dorit. Practic, au luat calculatorul şi placa electronică de la aerul condiţionat, fără să ne lase niciun proces verbal sau alt document prin care să se precizeze unde ajung aceste bunuri, cine le repară, în cât timp ni se returnează şi ce garanţie se oferă pentru reparaţii. A trebuit să lipesc eu nişte abţibilduri pe ele, ca să ştim că sunt ale noastre. Nu ni se pare normal aşa ceva, este o atitudine sfidătoare şi incorectă. Dacă nu vom fi despăgubiţi corespunzător, o să îi dăm în judecată", ne-a declarat Corina Tănase.

23electr1Situaţia despăgubirilor nu s-a clarificat nici după zece zile

După cum v-am mai informat într-o ediţie precedentă a cotidianului nostru, şi alţi locatari ai Str. Crinului s-au plâns că au avut parte de acelaşi tratament din partea angajaţilor "Electrica". Suprasarcina din reţea care a provocat defectarea aparaturii s-a produs vineri, 11 mai. Ieri, după zece zile, problema despăgubirilor datorate de "Electrica" locatarilor de pe Str. Crinului era departe de a fi clarificată. Chiar şi în cazurile în care s-au făcut reparaţii, se primesc reclamaţii referitoare la calitatea acestora. "Mie mi-au schimbat un transformator la centrala termică, iar cel pus de ei scoate un bâzâit supărător. Nu pot să accept aşa ceva, dacă nu rezolvă problema cum trebuie, îi dau în judecată", ne-a spus Nelu Burtea. La rândul ei, o altă locatară, Paula Ionescu, se plânge că deşi reprezentanţii "Electrica" i-au luat televizorul LCD la reparaţii şi i l-au adus înapoi, aparatul continuă să funcţioneze defectuos.
Purtătorul de cuvânt al companiei ne-a declarat, din nou, că aparatura care a avut de suferit din cauza suprasarcinii din reţea va fi reparată pe cheltuiala "Electrica". "În cazul când aparatura în cauză se află în garanţie, reparaţia se va face pe cheltuiala locatarilor, urmând ca în baza chitanţei aceştia să fie despăgubiţi. Procedura de despăgubire implică un accept primit din partea Consiliului de Administraţie al societăţii, motiv pentru care plata efectivă a banilor necesită o perioadă de timp, însă mai mult de o lună nu va dura", ne-a explicat Petre Gabril. Acesta recunoaşte că e posibil să existe probleme de comunicare între angajaţii "Electrica" şi persoanele păgubite, care să fi produs reacţii de nemulţumire în genul celor petrecute ieri pe stradă. "Comunicarea e mai deficitară, într-adevăr. Nu ştiu cu cine anume au discutat persoanele în cauză, atunci când au cerut lămuriri legate de procedura de despăgubire. Este posibil ca unii angajaţi să nu fi reuşit să transmită informaţii corecte şi pertinente", ne-a declarat purtătorul de cuvânt al "Electrica" Brăila. Acesta nu ne-a putut explica, însă, şi de ce nu li se lasă persoanelor păgubite procese verbale de preluare a aparaturii defecte şi nu li se oferă garanţii scrise legate de calitatea reparaţiilor efectuate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro