Standarde pentru asigurarea calitatii in invatamint | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Standarde pentru asigurarea calitatii in invatamint

Intre ultimele hotariri ale Guvernului liberal condus de Calin Popescu Tariceanu este si aceea prin care stabileste standardele de referinta pentru asigurarea calitatii in invatamintul preuniversitar. Standardele de referinta de calitate reprezinta descrierea cerintelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activitati de catre o scoala, pe baza bunelor practici existente la nivel national, european sau mondial. Aceste standarde se adreseaza cadrelor didactice, comisiilor de evaluare si de asigurare a calitatii, directorilor si consiliilor de administratie, precum si elevilor si parintilor, care pot afla nivelul calitatii educatiei oferite in raport cu indicatorii de performanta.
In procesul de evaluare a calitatii vor fi folosite atit standardele de acreditare si evaluare aprobate in 2007, cit si standardele de referinta aprobate prin actualul act normativ. Unitatile de invatamint vor fi obligate sa comunice sistematic cu parintii si cu ceilalti beneficiari de invatamint din comunitate, sa implementeze programe si sa ia masuri de diminuare a violentei in scoala.
Scoala trebuie sa demonstreze, din trei in trei ani, ca a progresat cu amenajarea, dotarea si intretinerea spatiilor scolare, administrative si auxiliare si ca utilizeaza din ce in ce mai eficient spatiile adiacente sau ale bibliotecii scolare. Conducerea scolii trebuie sa identifice nevoile speciale ale scolii si sa achizitioneze echipamente, materiale, mijloace de invatamint si auxiliarele curriculare adecvate. Personalul scolii va trebui sa demonstreze abilitati in ceea ce priveste modul de organizare interna, de luare a deciziilor si de comunicare. Totodata, personalul scolii, elevii si parintii, trebuie sa se implice in campaniile de prevenire a comportamentelor daunatoare sanatatii. Scoala va asigura elevilor acces permanent la un cabinet medical propriu sau de catre unitati sanitare pe baza unor acorduri de asistenta. Fiecare cadru didactic va descrie, pentru fiecare clasa si pentru fiecare elev, punctele tari si cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare. Vor fi folosite cu precadere stimulente pozitive, lauda, incurajare, rezultatele scolare urmind sa fie inregistrate si comunicate parintilor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro