Tânăr de 24 de ani, mort în accident. Şoferul vinovat, trimis în judecată pentru ucidere din culpă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Tânăr de 24 de ani, mort în accident. Şoferul vinovat, trimis în judecată pentru ucidere din culpă

• procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila l-au deferit justiţiei pe Ion Sima, de 48 de ani, autorul unui teribil accident rutier soldat cu moartea unui şofer de 24 de ani • Sima s-a angajat într-o depăşire riscantă, intrând în coliziune cu un autoturism care circula regulamentar din sens opus • accidentul a avut loc în urmă cu un an, pe DE 87, între Baldovineşti şi Şendreni •

 

Anchetă finalizată în dosarul tragediei rutiere de pe DE 87, din noiembrie anul trecut. Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila l-au trimis în judecată pe inculpatul Ion Sima, în vârstă de 48 de ani, unul dintre şoferii implicaţi în accident, cercetat sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă. 

În dimineaţa zilei de 9 noiembrie 2015, în jurul orei 8:00, poliţiştii Serviciului Rutier din cadrul IPJ Brăila au fost sesizaţi în legătură cu producerea unui grav accident de circulaţie pe DE 87, între localităţile Baldovineşti şi Şendreni, soldat cu rănirea a trei persoane şi cu avarierea a două autovehicule. Accidentul avusese loc în zona km. 123 ^ 200 m.

La faţa locului au fost identificate autovehiculele implicate în accident – autoutilitara VW Transporter, proprietatea unui sătean din comuna Pechea, judeţul Galaţi, la volanul căreia se aflase Ion Sima, de 48 de ani, şi autoturismul Ford ce fusese condus de George Corneliu Fulger, în vârstă de 24 de ani. În autoutilitara condusă de Sima se mai aflau doi pasageri, care, din fericire, au suferit leziuni uşoare. Şoferul Fordului, însă, rănit grav în coliziunea dintre cele două autovehicule, a decedat în aceeaşi zi la spital.

 

Depăşire mortală pe DE 87

Ancheta desfăşurată ulterior avea să-l găsească pe Ion Sima singurul răspunzător de producerea accidentului rutier şi de moartea tânărului de 24 de ani, care circula regulamentar.

Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila, în dimineaţa zilei de 9 noiembrie 2015, aproape de ora 8:00, inculpatul Ion Sima se deplasa pe Drumul European 87, dinspre Galaţi către Brăila. În autovehicul se mai aflau Costică Spiridon şi Răzvan Manea, care urmau să-l ajute pe Sima să descarce materiale de construcţii din respectiva autoutilitară.

Procurorul de caz precizează: “Traficul rutier se desfăşura în condiţii de ceaţă deasă. În zona km. 123^200 m, inculpatul s-a angajat în depăşirea unui autoturism, manevră efectuată şi de un autocamion care circula în faţa sa. După ce autocamionul a finalizat manevra şi a revenit pe banda iniţială, inculpatul nu a mai avut timp să se replieze, fiind surprins de apariţia unui autoturism care circula regulamentar din sens opus. Astfel, cele două autovehicule au intrat în coliziune frontală, rezultând accidentarea gravă a victimei Fulger George Corneliu şi, ulterior, decesul acestuia”.

Potrivit raportului medico-legal de necropsie emis de Serviciul de Medicină Legală Brăila, moartea tânărului de 24 de ani “a fost violentă şi s-a datorat şocului traumatic şi hemoragic, consecinţa unui politraumatism cu numeroase leziuni osoase şi viscerale, ce s-au putut produce prin lovire de corpuri dure, în cadrul unui accident de trafic rutier”.

Buletinul de analiză toxicologică alcoolemie întocmit ulterior a stabilit că, în momentul producerii accidentului, Ion Sima nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice.

 

“Accidentul putea fi evitat de inculpatul Sima Ion”

Ion Sima a fost audiat chiar în ziua în care a pătruns pe contrasens şi l-a trimis pe lumea cealaltă pe tânărul de 24 de ani. Potrivit anchetatorilor, Sima a susţinut varianta depăşirii în spatele unui autocamion care circula înaintea sa, aspect reţinut şi în procesul verbal întocmit de poliţişti la faţa locului şi susţinut de martori.

Ulterior, pe parcursul urmăririi penale, acesta a precizat că, de fapt, în momentele premergătoare accidentului, ar fi intenţionat să depăşească un autotren (!) iniţiind manevra după ce s-a asigurat în prealabil şi a constatat că avea vizibilitate pe o distanţă de 150 de metri. Deşi nu a sesizat prezenţa vreunui autovehicul din sens opus, a mai spus Sima, când a ajuns în dreptul punţii spate a semiremorcii autotrenului, a observat un autoturism care se apropia din sens opus. L-a atenţionat sonor şi luminos pe şofer, acţionând totodată şi frâna, însă acesta nu a avut nicio reacţie, “continuându-şi deplasarea cu o viteză pe care a apreciat-o la 80 km/h”.

Martorii audiaţi au precizat însă că Ion Sima a depăşit un autoturism, nu un autotren şi că, din pricina ceţii dense, nu a observat că din sens opus se apropia un alt autoturism. Mai mult, procurorul de caz precizează că, în pofida celor afirmate, Sima “şi-a asumat responsabilitatea pentru producerea accidentului”.

Raportul de expertiză tehnică auto efectuată pe parcursul anchetei penale a stabilit că, în momentele premergătoare accidentului, viteza de deplasare a autoutilitarei VW Transporter, condusă de inculpat, a fost de 78 de km/h, în timp ce autoturismul Ford condus de victimă avea în jur de 50 km/h. “Accidentul putea fi evitat de către inculpat dacă acesta ar fi circulat cu o viteză sub nivelul de 50 km/h şi dacă nu se angaja în mod imprudent în depăşirea altui autovehicul, pătrunzând pe contrasens, în condiţii de vizibilitate scăzută, sub 50-60 m”, precizează expertul desemnat.

Procurorul care a supravegheat cercetările concluzionează: “Analizând aspectele rezultate din actele de cercetare întocmite în cauză (…) rezultă fără dubiu că inculpatul Sima Ion se face vinovat de producerea accidentului de circulaţie din dimineaţa zilei de 9 noiembrie 2015, pe DE 87 (…) Practic, inculpatul s-a gândit că, fără a avea deloc vizibilitate, va depăşi în acelaşi timp cu autocamionul care îi va asigura «protecţia» până la finalizarea manevrei, fără a lua în calcul dacă va avea spaţiu suficient la dispoziţie pentru a reveni pe banda sa”.

Totodată, precizează magistratul, victima care circula din sens opus nu a avut la dispoziţie nici spaţiul şi nici timpul necesare efectuării unei manevre de evitare, “întrucât impactul s-a produs frontal, nelăsându-i nicio şansă de supravieţuire”.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro