Un caz concret in ceea ce priveste impunerea unei politici austere la capitolul consum de energie termica ne-a fost prezentat de Andreea I., 36 ani, care locuieste intr-unul dintre blocurile din zona selecta a orasului, chiar linga Palatul de Justitie. Aceasta a reclamat ca, recent, la solicitarea unor membri ai Asociatiei de Proprietari din care face parte, a fost instituit un program de furnizare a apei calde si a caldurii astfel incit costurile la nivel de bloc la acest capitol sa fie cit mai reduse. "Acum 3 ani era foarte bine: caldura si apa calda erau frunizate tot timpul. (...) Treptat la noi in bloc s-au mutat din ce in ce mai multe familii mai instarite care au preferat sa-si monteze centrale de apartament, pretul gigacaloriei a crescut, iar noi am inceput sa avem caldura cu program care nu ma satisface absolut deloc, eu fiind o fire mai friguroasa si am si copil mic. Explicatia: "sintem pensionari si nu avem bani sa platim atita caldura!". Administratorul blocului mi-a promis ca va pune problema contorizarii individuale dar nu am fost sustinuta deloc de Comitet si am fost privita de ceilalti locatari prezenti la sedinta respectiva ca o persoana cu bani care are o fita. Au spus ca ei si-au izolat apartamentele cu termopane si ca nu vad rostul unei contorizari individuale. Astfel nu am putut face nimic in casa pentru a-mi mari confortul termic si oricum nu mi se pare normal ca eu sa am caldura in casa dupa marimea pensiei lui "Nea Vasile de la scara 3"", povesteste Andreea I.. In ceea ce priveste apa calda, sursa citata a subliniat ca asociatia a decis ca, in contextul in care sint diferente foarte mari intre citirea apometrului de bloc si suma citirilor locatarilor, sa se instituie un program de furnizare in intervalul 18.00 - 22.00. "Deci, daca esti schimbul 2 nu ai dreptul sa te speli o saptamina intreaga. Am intrebat ce se intimpla si mi s-a spus ca daca nu-mi convine sa-mi pun centrala! Si de aceasta data explicatia a fost "asa vor oamenii!". Dar eu nu sunt om? Nu mi se pare normal sa ma incalzesc cu ajutorul caloriferului electric si sa fac baie in lighean cu apa incalzita pentru ca cineva pe care nici nu-l cunosc are pensia mica sau ca altul fura apa calda! Este normal ca o mina de oameni care nu au nici educatia, nici studiile, nici situatia mea sociala sa-mi decida confortul?", intreaba revoltata Andreea, aratind ca, din cauza ca apa calda este furnizata cu program, dureaza foarte mult pina cind robinetul debiteaza apa la temperatura optima.
Cu privire la cele reclamate de aceasta, conducerea SC "CET" a punctat ca asigura 24 de ore din 24 agentul termic pentru incalzire si prepararea apei calde, dar ca problemele prezentate tin strict de modul de administrare a condominiului in care locuieste. "Si societatea noastra se loveste in relatia pe care trebuie sa o aiba cu consumatorii finali (proprietarul de apartament) de administratorii, presedintii si comitetele de conducere ale asociatiilor de proprietari si nu de putine ori unii "mici dictatori locali" care isi impun interesele personale sau de grup in detrimentul celorlalti locatari. In cele mai multe cazuri este vorba despre persoane in virsta care avind timp liber si-l petrec pe linga asociatie impunindu-si punctul de vedere in detrimentul locatarilor mai tineri al caror program este din ce in ce mai incarcat. (...) Facem precizarea ca i n marea lor majoritate, pensionarii beneficiaza de ajutoare de incalzire substantiale si nu au autoritatea morala de a impune vecinilor un mod de viata pauper", ne-a declarat directorul general al SC "CET", Nicu Bajan. De asemenea, sursa citata a recomandat reclamantei ca in masura in care se hotaraste sa-si contorizeze individual apartamentul, sa depuna o solicitare in acest sens la SC "CET" care de altfel executa astfel de lucrari.