Școala Gimnazială „Anton Pann” din 
Proiectul este structurat în jurul a trei obiective majore:
- Formarea a 4 cadre didactice pentru elaborarea unei strategii de combatere a eșecului școlar, abandonului și excluziunii sociale (în următorii 2 ani);
- Perfecționarea a 12 cadre didactice în utilizarea metodelor inovatoare și a TIC, pentru a crește performanțele academice ale elevilor (pe parcursul a 3 ani);
- Dezvoltarea competențelor ecologice la 24 de elevi, în spiritul protejării patrimoniului european comun (pe durata celor 3 ani).
În anul școlar 2024–2025, școala a derulat trei mobilități individuale de formare pentru 6 cadre didactice, în cadrul unor cursuri internaționale de înaltă calitate:
- Split, Croația – „Critical Thinking – Developing 21st Century Skills in the Classroom”
Profesorii au participat la ateliere interactive axate pe gândire critică, soluționarea creativă a problemelor, mindfulness, psihologie pozitivă și dezvoltarea soft skills-urilor necesare unui cadru didactic modern.
- Malta – „Harmony and Learning”
Cursul a vizat dezvoltarea competențelor interculturale, comunicarea eficientă în clasă, managementul conflictelor și medierea, oferind metode aplicabile în lucrul cu grupuri diverse.
- Roma, Italia – „AI Ed: Empowering the 21st Century Teacher”
Profesorii au explorat integrarea inteligenței artificiale în educație, prin instrumente precum ChatGPT, DALLE, BookCreator, MagicSchool sau Quizizz. S-a pus accent pe educația incluzivă, creativitate și învățare personalizată.
Participanții și-au îmbogățit experiența profesională, și-au consolidat competențele digitale și au adus în școală idei moderne care deja se reflectă în activitatea de zi cu zi din sălile de clasă.
Educație ecologică prin mobilitate școlară în Grecia
Un punct de referință al acestui an a fost mobilitatea de grup din Grecia, la Școala Platon din Pieria, unde 10 elevi și 2 profesori însoțitori au participat la activități educaționale axate pe protejarea mediului și dezvoltarea durabilă.
Elevii au fost implicați în:
- ateliere despre reducerea risipei alimentare și reciclare;
- sesiuni de învățare în aer liber și explorare a ecosistemelor locale;
- schimburi interculturale cu elevi greci;
- excursii educative în Salonic și Meteora, unde au învățat despre relația dintre patrimoniul natural și cel cultural european.
Această experiență i-a ajutat pe elevi să își dezvolte spiritul ecologic, autonomia, competențele sociale și identitatea europeană.
Impactul proiectului asupra comunității școlare
Primul an din proiect a contribuit semnificativ la deschiderea școlii către spațiul educațional european, consolidând:
- spiritul de echipă în rândul cadrelor didactice;
- deschiderea către metode pedagogice inovatoare;
- conștientizarea importanței valorilor europene: inclusiune, sustenabilitate, cooperare internațională.
Prin formarea continuă a profesorilor și implicarea activă a elevilor în contexte internaționale, Școala Gimnazială „Anton Pann” devine un exemplu de bună practică în ceea ce privește modernizarea educației în comunități defavorizate.
🇪🇺 Erasmus+ – o punte către viitor
Proiectul este realizat cu sprijinul programului Erasmus+ al Uniunii Europene și reprezintă un angajament ferm al școlii de a investi în oameni, în inovație și în viitor.
Pentru anul școlar 2025–2026, școala pregătește noi mobilități pentru elevi și cadre didactice, continuând să construiască o comunitate educațională europeană puternică, incluzivă și conectată la provocările prezentului.
 
        
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
