• inclusă în proiectul de asfaltare din cartierul Chercea, strada Decebal, situată de-a lungul căii ferate, și-a schimbat aspectul în vara anului trecut, trecând de la carosabilul acoperit cu pietriș la carosabil cu asfalt • firma ”Micatis”, a omului de afaceri Aurel Gropeneanu, care a executat lucrarea, a lăsat neterminat, însă, trotuarul dinspre rambleul CFR, aspect nerezolvat nici până la ora actuală, la mai bine de un an de la finalizarea lucrării • explicația oficială ar fi că acea fâșie de teren face parte din zona de protecție a liniei ferate, deci nu poate fi transformată în trotuar • la fața locului se observă, însă, că înainte de modernizare exista un trotuar de-a lungul rambleului CFR, după cum o demonstrează vechiul aliniament de borduri • și la capătul străzii Decebal, la intersecția cu Șos. Râmnicu Sărat, a rămas neamenajată de un an de zile o porțiune de trotuar, pietonii fiind obligați să circule printre mașini
Proiectul care a presupus asfaltarea a 52 de străzi din zona cartierul Chercea, de o parte și de alta a aliniamenului căii ferate, este pe punctul de a fi finalizat. În prezent, se lucrează la asfaltarea străzii Deva, care până la implementarea acestui proiect era acoperită cu piatră cubică. Este una dintre ultimele străzi intrate în lucru, în cadrul contractului în valoare de circa 36 de milioane de lei pe care firma ”Micatis” SRL, patronată de Aurel Gropeneanu, l-a semnat cu Primăria Brăila pentru modernizarea acestei zone a municipiului. Nu se poate spune, însă, că toate lucrările prevăzute în contract au fost finalizate, pentru că mai sunt fie lucrări restante, fie lucrări executate necorespunzător, care necesită remedieri, după cum ne-au declarat surse din cadrul Primăriei. Una dintre restanțe, de exemplu, este trotuarul străzii Decebal, care a rămas doar cu bordurile puse, fără a se face nimic pe suprafața de călcare. Reprezentanți ai Primăriei aduc ca argument faptul că acolo nu se poate amenaja un trotuar propriu-zis deoarece fâșia aceea de teren ține de zona de protecție a rambleului CFR, iar municipalitatea nu ar avea voie să execute nicio lucrare pe proprietatea căilor ferate. La fața locului se poate constata, însă, că, înainte de asfaltarea străzii Decebal, exista un trotuar de-a lungul rambleului CFR, delimitat cu borduri, așa cum încă se mai poate vedea la fața locului. În vara anului trecut, când strada a fost asfaltată, s-a montat un alt aliniament de borduri, la o distanță ce variază de la câțiva zeci de centimetri până la un metru între vechile borduri și cele noi. Locul dintre fostul aliniament și cel actual este practic o groapă în care au rămas spărturi de piatră și asfalt, din timpul lucrărilor din vara anului 2024. Între timp s-au mai aruncat și alte resturi de deșeuri, iar peste toate acestea au început să se întindă bălăriile crescute sălbatic.
Cert este că, dacă porțiunea de stradă dinspre case a beneficiat de amenajarea unui trotuar pe care pot circula pietoni, cea dinspre calea ferată a rămas ca un fel de maidan acoperit de vegetație sălbatică și deșeuri. Iar cum trotuarul dinspre case este destul de îngust și se mai întâmplă să fie îngustat și mai mult de mașini parcate necorespunzător, mulți pietoni preferă să meargă pe carosabil, printre mașinile care circulă cu viteză, în loc să beneficieze de un trotuar normal, pe spațiul generos dinspre calea ferată...
Situația e la fel de încurcată și la capătul străzii Decebal, la intersecția cu Șos. Râmnicu Sărat unde, tot la fel, a rămas o porțiune de trotuar neamenajată încă din vara anului 2024. După cum v-am mai informat în urmă cu un an, strada Decebal nu avea ieșire pentru mașini în Șos. Râmnicu Sărat, înainte de marea modernizare. Șoferii aveau la dispoziție o ieșire prin strada Ana Ipătescu, care se intersectează cu Decebal cu circa 200 de metri înainte de capătul dinspre Șos. Râmnicu Sărat. Practic, strada Decebal se ”înfunda” în trotuarul Șoselei Râmnicu Sărat. După asfaltare, situația s-a schimbat: carosabilul străzii Decebal a fost trasat pe o porțiune din fostul trotuar al Șoselei Râmnicu Sărat, iar șoferii pot ieși acum direct în această arteră principală. Pentru pietoni a rămas disponibilă doar o margine din fostul trotuar al Șoselei Râmnicu Sărat. În 2024, când s-au făcut lucrările de asfaltare, pe acea margine, chiar la baza podului CFR care trece peste Șos. Râmnicu Sărat, se află un mastodont din beton ce stătea de zeci de ani în acea poziție. Nimeni nu mai știa de ce a fost pus acolo și la ce ar fi trebuit să folosească. Înainte de asfaltarea străzii Decebal, nu încurca pe nimeni însă când s-a deschis accesul mașinilor spre Șos. Râmnicu Sărat, acea bucată paralelipipedică de beton, grea de zeci de tone, era poziționată fix pe ceea ce ar trebui să fie trotuarul nou trasat al intersecției străzii Decebal cu Șos. Râmnicu Sărat. Deci fix în calea pietonilor... Din acest motiv, acea porțiune de trotuar nu a fost amenajată. Între timp, betonul a fost spart și îndepărtat din zonă, însă, deși locul a rămas liber, trotuarul tot neamenajat este și la ora actuală... Așa că și pe aici pietonii sunt forțați să circule tot printre mașini, pe riscul lor nu al celor care au lăsat lucrarea neterminată!