• ”Comisia Europeană a selectat 94 de proiecte de transport cărora le alocă 2,8 miliarde de euro, sub formă de granturi UE, în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei” • ”Apreciez accentul pus pe investiții strategice și de solidaritate, așa cum este îmbunătățirea conectivității feroviare și a punctelor de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova”, a declarat eurodeputatul Mihai Tudose
UE a decis să investească în statele membre 2,8 miliarde de euro în 94 de proiecte de transport, pentru a stimula mobilitatea sustenabilă în Europa.
“Comisia Europeană a selectat 94 de proiecte de transport cărora le alocă 2,8 miliarde de euro, sub formă de granturi UE, în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei. Este un semnal încurajator pentru conectivitatea, mobilitatea și competitivitatea în UE. Apreciez accentul pus pe investiții strategice și de solidaritate, așa cum este îmbunătățirea conectivității feroviare și a punctelor de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova”, a declarat Mihai Tudose, vicepreședinte al Comisiei pentru Securitate și Apărare din Parlamentul European.
„România are trei proiecte în această listă câștigătoare. Este vorba de modernizarea căii ferate Ploiești - Buzău - Focșani, cu o lungime de 143 km – lucrare pentru care se alocă acum 45 de milioane de euro din bugetul european. Reabilitarea liniei de cale ferată Roman – Iași – Ungheni va fi susținută cu 33,8 milioane euro din bugetul Mecanismului pentru interconectarea Europei. Mai e vorba și de construirea de locuri de parcare lângă Ploiești, pe E60”, a menționat Mihai Tudose.
Eurodeputatul PSD a atras atenția, într-o interpelare adresată Comisiei Europene, asupra faptului că “odată cu această selecție de proiecte, a fost deja alocat un procent de 95% din bugetul Mecanismului pentru interconectarea Europei (25,8 miliarde euro pentru perioada 2021-2027). Având în vedere interesul evident pentru investiții în materie de interconectare și caracterul lor strategic, care este proiecția bugetară a Comisiei pentru viitorul cadru financiar multianual în această privință?”, se arată în întrebarea cu cerere de răspuns scris adresată Executivului UE.