La un moment dat, una dintre solutiile sustinute si promovate de catre atutoritatile locale viza preluarea arhivei "Dunacor" de catre Arhivele Nationale - Directia Judeteana Braila, cu conditia suplimentarii numarului de angajati ai institutiei. Acest lucru nu s-a mai intimplat intrucit, dupa cum a explicat Giani Oltianu, directorul Arhivelor Nationale - Directia Judeteana Braila "in urma celor doua rectificari bugetare din 2007 pentru MIRA nu au fost prevazute fondurile financiare suplimentare si implicit nici pentru incadrarea posturilor prevazute directiei noastre pe anul in curs". Sursa citata ne-a declarat ca pozitia MIRA exprimata prin ministrul secretar de stat Marin Patuleanu in cazul "Dunacor" a fost notificata atit firmei care detine arhiva fostului combinat, cit si Casei Judetene de Pensii Braila, astfel incit sa fie cit mai repede pusa in aplicare. In plus, Oltianu a precizat ca regula instituita de oficialul ministerial se aplica in extenso si firmelor care detin arhivele altor societati radiate. "Mentionam ca atit SC “Uberum”, cit si alti detinatori de documente care vor elibera documente privind stagiile de cotizare la asigurarile sociale vor raspunde de veridicitatea datelor inscrise in actele eliberate, avind in vedere ca falsul si uzul de fals sint infractiuni prevazute de Codul Penal", a mai spus Giani Oltianu.
Eliberarea adeverintelor se va face contra-cost
Contactata de reporterii "Obiectiv", conducerea firmei "Uberum" SRL, cea care detine acum arhiva "Dunacor", a explicat ca, la acest moment, detine logistica si personalul necesar pentru a primi cereri din partea fostilor salariati. Problema este ca pentru acest serviciu firma - un operator privat de arhiva autorizat - va percepe un tarif. "Valoarea acestui tarif porneste de la un minim de 35 lei si poate ajunge si pina la 100 de lei sau chiar mai mult, in functie de complexitatea activitatilor presupuse, pentru a da un raspuns solicitantului. De aceea, cei care vor veni sa depuna cereri pentru a obtine certificate, copii si extrase din arhiva “Dunacor” vor fi instiintati in acel moment care va fi costul estimativ al lucrarii. Prin tarifele practicate urmarim sa acoperim costul cu salariile celor 4 inspectori de personal pe care i-am angajat aici la societate, precum si cele generate de intretinerea si conservarea documentelor continute in arhiva pentru care ne-am asumat obligatia sa le administram multi ani de acum inainte", ne-a declarat Teodor Poteca, reprezentantul "Uberum" SRL Braila. Sursa citata a mai spus ca cererile din partea fostilor salariati ai combinatului pot fi depuse la biroul organizat intr-o cladire aflata pe platforma chimica de la Km 10 chiar la poarta 1 a fostului combinat.
CASETA
CJP nu ia in considerare circulara
Conducerea Casei Judetene de Pensii (CJP) nu ia in considerare, deocamdata, circulara. "Nu e un lucru pe care sa nu vreau sa-l dezleg de la gard. Astept insa o dispozitie clara din partea Casei Nationale de Asigurari. Pina cind nu se vor pune de acord Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse nu pot sa iau nici o decizie. Imi doresc sa se rezolve aceasta problema cit mai repede", a precizat Stefan Sinpetru, director executiv al Casei Judetene de Pensii Braila. (D.T)