Arhiva "Dunacor" deschisa contra-cost fostilor salariati | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Arhiva "Dunacor" deschisa contra-cost fostilor salariati

Dupa luni de zile, in care fostii salariati ai defunctului "Dunacor" au batut la porti inchise in incercarea de a obtine acte in baza carora sa ceara recalcularea pensiei, o solutie de ultim moment vine sa descongestioneze blocajul. O rezolutie a unui secretar de stat din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative dispune, punctual in cazul "Dunacor", ca actualul detinator si depozitar al documentelor combinatului - SC "Uberum" SRL Braila - poate elibera, la cererea fostilor salariati sau a altor persoane juridice, certificate copii si extrase din arhiva societatii. Conditia de a raspunde unor astfel de cereri este aceea ca solicitarea sa se refere la drepturi individuale ale cetatenilor.
La un moment dat, una dintre solutiile sustinute si promovate de catre atutoritatile locale viza preluarea arhivei "Dunacor" de catre Arhivele Nationale - Directia Judeteana Braila, cu conditia suplimentarii numarului de angajati ai institutiei. Acest lucru nu s-a mai intimplat intrucit, dupa cum a explicat Giani Oltianu, directorul Arhivelor Nationale - Directia Judeteana Braila "in urma celor doua rectificari bugetare din 2007 pentru MIRA nu au fost prevazute fondurile financiare suplimentare si implicit nici pentru incadrarea posturilor prevazute directiei noastre pe anul in curs". Sursa citata ne-a declarat ca pozitia MIRA exprimata prin ministrul secretar de stat Marin Patuleanu in cazul "Dunacor" a fost notificata atit firmei care detine arhiva fostului combinat, cit si Casei Judetene de Pensii Braila, astfel incit sa fie cit mai repede pusa in aplicare. In plus, Oltianu a precizat ca regula instituita de oficialul ministerial se aplica in extenso si firmelor care detin arhivele altor societati radiate. "Mentionam ca atit SC “Uberum”, cit si alti detinatori de documente care vor elibera documente privind stagiile de cotizare la asigurarile sociale vor raspunde de veridicitatea datelor inscrise in actele eliberate, avind in vedere ca falsul si uzul de fals sint infractiuni prevazute de Codul Penal", a mai spus Giani Oltianu.

Eliberarea adeverintelor se va face contra-cost

Contactata de reporterii "Obiectiv", conducerea firmei "Uberum" SRL, cea care detine acum arhiva "Dunacor", a explicat ca, la acest moment, detine logistica si personalul necesar pentru a primi cereri din partea fostilor salariati. Problema este ca pentru acest serviciu firma - un operator privat de arhiva autorizat - va percepe un tarif. "Valoarea acestui tarif porneste de la un minim de 35 lei si poate ajunge si pina la 100 de lei sau chiar mai mult, in functie de complexitatea activitatilor presupuse, pentru a da un raspuns solicitantului. De aceea, cei care vor veni sa depuna cereri pentru a obtine certificate, copii si extrase din arhiva “Dunacor” vor fi instiintati in acel moment care va fi costul estimativ al lucrarii. Prin tarifele practicate urmarim sa acoperim costul cu salariile celor 4 inspectori de personal pe care i-am angajat aici la societate, precum si cele generate de intretinerea si conservarea documentelor continute in arhiva pentru care ne-am asumat obligatia sa le administram multi ani de acum inainte", ne-a declarat Teodor Poteca, reprezentantul "Uberum" SRL Braila. Sursa citata a mai spus ca cererile din partea fostilor salariati ai combinatului pot fi depuse la biroul organizat intr-o cladire aflata pe platforma chimica de la Km 10 chiar la poarta 1 a fostului combinat.

CASETA

CJP nu ia in considerare circulara

Conducerea Casei Judetene de Pensii (CJP) nu ia in considerare, deocamdata, circulara. "Nu e un lucru pe care sa nu vreau sa-l dezleg de la gard. Astept insa o dispozitie clara din partea Casei Nationale de Asigurari. Pina cind nu se vor pune de acord Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse nu pot sa iau nici o decizie. Imi doresc sa se rezolve aceasta problema cit mai repede", a precizat Stefan Sinpetru, director executiv al Casei Judetene de Pensii Braila. (D.T)

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro