ASF: Doar jumătate din dosarele de daune RCA primesc banii în termenul legal de 10 zile | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

ASF: Doar jumătate din dosarele de daune RCA primesc banii în termenul legal de 10 zile

Societăţile de asigurare au deschis în perioada iulie - decembrie 2015 un număr de 116.585 dosare de daună pentru poliţe de asigurare obligatorie auto RCA, dintre care 81,73% reprezintă dosare plătite de către asigurători, 1,65% sunt dosare deschise pentru vătămări corporale/decese, 3,69% reprezintă dosare de regres, 12% sunt dosare neplătite (aflate în instanţă/contestare sau sunt dosare incomplete), iar 0,93% sunt dosare respinse de la plată de către asigurători, a anunţat ASF.

Cel mai mare număr de dosare de daună neachitate, la data raportării, a fost constatat pentru societatea City Insurance S.A., respectiv 4.710, care reprezintă 26,15% din totalul dosarelor deschise de către societate, dosare raportate ca fiind incomplete. În clasament urmează Asirom VIG SA, cu un procent de 11,7% dosare neplătite, Generali România SA, cu un procent de 11,62% dosare neplătite, respectiv Omniasig VIG SA, cu un procent de 10,37% dosare neplătite.

Cele mai multe dosare de daună au fost deschise la Euroins SA, respectiv 31.414 dosare, care reprezintă 26,95% din total piaţă, procentul de plată al dosarelor de daună la această societate fiind de 77,47%.

Cel mai mare procent de dosare plătite a fost înregistrat la Allianz-Ţiriac S.A., respectiv 88,89% din totalul de 8.728 dosare deschise la societate.

Durata medie de plată a dosarelor de daună este de 19,33 zile/dosar, iar pentru 51,16% din total dosare achitate plata a fost efectuată în termenul legal de 10 zile prevăzut în normă. Societăţile a căror durată medie de plată depăşeşte termenul de 10 zile sunt City Insurance S.A. - 50,47 zile/dosar, Carpatica Asig S.A. - 24,38 zile/dosar şi Asirom VIG S.A. - 22,63 zile/dosar. Cea mai mică durată medie de plată a dosarelor de daună a fost înregistrată de societatea Omniasig VIG S.A., respectiv 6,03 zile/dosar, un procent de 88,90% din dosarele de daună RCA fiind achitate în termenul mai mic sau egal de 10 zile.

Cele mai mari procente de dosare întârziate la plată (plătite peste termenul legal de 10 zile) au fost înregistrate la City Insurance S.A. (80,63% din dosarele plătite), la Carpatica Asig S.A. (80,11% din dosarele plătite) şi la Asirom VIG S.A. (59,99% din dosarele plătite). Pentru restul societăţilor procentul dosarelor achitate cu întârziere este sub 43%.

Referitor la durata medie de soluţionare a dosarelor de daună, raportată la termenul maxim de soluţionare a daunelor de 3 luni de la data avizării prevăzut de normă rezultă că durata medie de soluţionare a dosarelor este de 62,64 zile/dosar, iar 77,97% dintre dosarele de daună RCA plătite au fost soluţionate într-un termen mai mic sau egal cu 3 luni, conform normelor legale.

Singura societate a cărei durată medie de soluţionare a dosarelor depăşeşte termenul legal de 3 luni (90 de zile) este City Insurance S.A. - 98,46 zile/dosar. Pentru celelalte societăţi durata medie de soluţionare se încadrează în termenul legal de 3 luni, înregistrând valori cuprinse între 44,97 şi 67,60 zile/dosar. ASF a demarat deja un control inopinat la City Insurance S.A. cu privire la această situaţie.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a realizat o analiză a modului de soluţionare a dosarelor de daună aferente poliţelor auto obligatorii RCA deschise de societăţile de asigurare în semestrul II al anului 2015. Consiliul ASF a decis introducerea raportărilor trimestriale pe această temă, precum şi integrarea analizei în raportul de piaţă trimestrial/semestrial, în condiţiile în care dezdăunarea este obiectivul principal în apărarea drepturilor asiguraţilor.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro