• se întâmplă pe strada Deva din Chercea, unde, după ce s-a turnat primul strat de asfalt, firma ”Micatis” și-a adus aminte că trebuie să aducă pământ proaspăt pe spațiile verzi recent amenajate • pământul cărat cu camioane a fost descărcat fix pe banda de mers pe care încă nu fusese turnat cel de-al doilea strat de asfalt • rămâne de văzut cum va mai face priză stratul de uzură, dacă va fi pus peste pământul bătătorit sub roțile utilajelor...
Așa cum vă informam într-un număr recent al cotidianului nostru, proiectul de asfaltare a străzilor din cartierul Chercea este pe ultima sută de metri, fiind în prezent în lucru strada Deva, pe tronsonul dintre strada Decebal (calea ferată) și strada Comuna din Paris. Înainte de acest proiect de modernizare, strada Deva era acoperită cu piatră cubică. Reabilitarea și modernizarea a presupus îndepărtarea pietrei cubice de pe carosabil, precum și refacerea trotuarelor și spațiilor verzi. Lucrările sunt executate de firma ”Micatis” SRL, cea care a câștigat la licitație contractul în valoare de circa 36 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea unui număr total de 52 de străzi din zona Chercea. În ceea ce privește strada Deva, șantierul a fost deschis în urmă cu câteva săptămâni, iar în prezent treaba este aproape gata. S-au montat bordurile, au fost asfaltate trotuarele, iar pe carosabil a fost turnat primul strat de asfalt, iar al doilea strat, cel de uzură, a fost turnat pe prima bandă de mers, iar pe cea de-a doua doar parțial, anumite porțiuni fiind lăsate în așteptare de câteva zile. Treaba părea a fi de calitate, toate bune și frumoase, mai era de turnat și ultimul strat de asfalt pe restul de stradă și totul părea fără cusur. Numai că, ieri, organizatorii de șantier de la ”Micatis” și-au adus aminte că trebuie să aducă pământ proaspăt pe spațiile verzi recent amenajate. Zis și făcut: pământul a fost adus cu camioane și basculat fix pe porțiunea de carosabil unde încă nu s-a turnat ultimul strat de asfalt. Ieri dimineață, muncitorii umpleau spațiul verde din dreptul Școlii nr. 13 ”Nedelcu Chercea”, dar și din dreptul caselor dinspre calea ferată. Pământul fusese descărcat în dreptul intersecției străzii Deva cu strada Nicolae Topor, iar un buldozer îl lua cu cupa și îl transporta pe spațiul verde, unde echipa îl întindea la lopată. Evident că pe asfaltul recent turnat se așternuse un strat gros de pământ, întărit sub roțile buldozerului. Iar asta exact pe locul unde trebuie turnat încă un strat de asfalt. Adică stratul de uzură, care ar fi trebuit să facă priză perfectă cu asfaltul de dedesubt, pentru a rezista în timp. Cum o să mai facă priză asfaltul peste acel pământ bătătorit, asta e o întrebare la care doar meseriașii de la ”Micatis” pot să răspundă. Dar care meseriași? Că pare că angajații ”Micatis” nu prea le au cu meseria, din moment ce nu i-a dus mintea să umple mai întâi spațiile verzi cu pământ și abia pe urmă să toarne asfalt! Mai rămâne doar speranța că responsabilii firmei în cauză vor da socoteală, totuși, dacă peste o lună - două asfaltul turnat de ei în bătaie de joc o să înceapă să cedeze sub roțile mașinilor...
În altă ordine de idei, contractul de 36 milioane de lei a inclus atât proiectarea cât și execuția lucrărilor. Iar când a fost făcut proiectul, nimeni nu s-a gândit că pe spațiul generos din dreptul Școlii 13 ar merge amenajată o parcare, pentru ca profesorii să își poată lăsa mașinile fără să încurce traficul. Înainte de modernizare, când încă nu se puseseră borduri, profesorii își parcau mașinile, în spic, pe iarba din fața școlii. Acum, după montarea bordurilor, mașinile sunt lăsate pe carosabil, și pe o parte și pe cealaltă a străzii, spațiul îngustându-se atât de mult încât două autoturisme care circulă din sensuri opuse nu mai pot trece unul pe lângă altul!