Fiecare artist îşi motivează personal şi profund actul creaţiei. Nicoleta Olteanu spune că motivul ferestrei este cu atât mai important pentru ea cu cât el oferă o dedublare a imaginii chiar înăuntrul tabloului, o metaforă a picturii. "Fereastra a fost aproape totdeauna considerată ca o deschidere din interior către lumea exterioară, ca o scenă care prilejuieşte o întâlnire în plan vizual ca loc de reprezentare". Pe de altă parte, Ionuţ Kheleş consideră că lucrările sale sunt explozive, culoarea se transformă vizibil, aproape neîncetat. "Organicul este evident, volumul fizic de culoare îmi creează texturi inedite. Nu am avut o temă propusă, a fost mai mult o eliberare a culorii", explică tânărul artist. Pentru Lucian Constantin elementele care definesc frumosul sunt: Apă, Pământ, Culoare, Foc, iar Traian Tsamuris consideră că evidenţiază complementaritatea culorilor şi complementaritatea unui cuplu/armonia interumană şi armonia cromatică/ dominanta iubirii şi dominanta cromatică.
