• acestea sunt printre puţinele ramuri neafectate de ordonanţele militare adoptate de autorităţi în lupta cu COVID-19 • administratorii au luat măsuri de protecţie atât pentru personal, cât şi pentru însoţitorii pacienţilor necuvântători
Cabinetele veterinare rămân deschise pe perioada stării de urgenţă, funcţionând după program normal. Bineînţeles, personalul trebuie să ia măsuri de protecţie atât pentru el, cât şi pentru însoţitorii necuvântătoarelor care le calcă pragul. Precizările vin în contextul în care noul coronavirus afectează din ce în ce mai mulţi români, iar autorităţile centrale au luat noi măsuri prin ordonanţe militare, suspendând activitatea mai multor agenţi economici din diferite ramuri.
Spre exemplu, cabinetul veterinar „Vet Consult” funcţionează cu program normal, dar a pregătit două planuri de măsuri de prevenţie. Deocamdată, funcţionează planul 1: măşti, mănuşi, dezinfectare frecventă. În zilele ce urmează, se va intra pe planul 2, mai ales că situaţia pare să se înrăutăţească de la o zi la alta în ceea ce priveşte infectarea cu COVID-19. În interior va intra o singură persoană cu „pacientul” şi va fi folosit sistemul de sterilizare a aerului cu ultraviolete, aşa cum ne-a declarat dr. Marian Căpăţână. În sala de aşteptare nu va mai fi permis accesul.
Şi dr. Daniel Posedaru ne-a declarat că „Danysave” rămâne deschis deocamdată. Singura problemă care ar putea perturba activitatea ar fi ca distribuitorii să nu mai poată aduce medicamente şi hrană pentru animale. Măsuri de protecţie au fost luate şi în aceste cabinete. Există şi posibilitatea restrângerii programului de funcţionare, mai ales că s-a diminuat şi numărul de pacienţi necuvântători prezentaţi la medic.
Cât despre hrană, atât dr. Căpăţână, cât şi dr. Posedaru ne-au declarat că preţurile s-au mărit, dar doar cu 4-5%, o creştere nesemnificativă şi obişnuită.