Dupa ore de audieri, ofiterii de la Politia Transporturi Galati si Braila au stabilit ca principalul suspect in cazul contrabandei cu motorina este chiar administratorul SC Motor Oil SRL Galati, firma care detine impingatorul "Giurgiu 9". Este vorba despre Razvan Emil Iorga, in varsta de 32 de ani, domiciliat in Braila, care intre timp a reusit sa dispara. In prezent, oamenii legii continua cercetarile pentru a stabili daca celelalte persoane, respectiv membrii echipajului si soferii autocisternelor, care au si calitatea de administratori ai unor firme din Suceava, sunt implicati in vreun fel. Cercetarile se efectueaza sub aspectul mai multor infractiuni, evaziune fiscala, fals in inscrisuri sub semnatura privata si contrabanda. Reamintim ca opt persoane care au incercat sa introduca ilegal, in Braila, 70 de tone de motorina provenita din Ucraina, au fost retinute in urma cu doua zile. Ofiterii de la PolitiaTransporturi Galati si Braila au organizat, in noaptea de marti spre miercuri, un flagrant, reusind sa-i prinda pe contrabandisti dupa ce au descarcat intreaga cantitate. Operatiunea a avut loc la iesirea din Chiscani, linga dana petroliera a Termocentralei, si nu in Portul Braila, cum eronat a fost informata initial presa. In afara de cele 70 de tone de motorina descarcata in autocisterne, politistii au mai gasit inca 64 de tone, cantitate aflata inca pe impingatorul "Giurgiu 9". Motorina era destinata consumului unor unitati Peco din zona Moldovei. Dupa cum ne-a precizat seful Biroului Politie Transporturi Braila, comisar Costel Crintea, nava "Giurgiu 9" avea atasata si o barja, care era plimbata goala pe Dunare, tocmai pentru a nu da de banuit, motorina aflandu-se in tancurile de pe impingator. "A fost audiat intregul echipaj, noua persoane, din care facea parte si administratorul, dar si cei doi soferi ai autocisternelor care apartin unor firme de transport petrolier din Suceava. Navei nu i s-a permis plecarea, cercetarile fiind in defasurare. Pana acum am stabilit ca faptuitorul este administratorul societatii, pe care nu-l gasim. Cercetarile le desfasuram in colaborare cu Politia de Frontiera, Garda Financiara si Capitania Portului Braila", a precizat comisarul Crintea. Deocamdata nu s-a stabilit cu exactitate de unde provin cele 134 de tone de motorina, insa, cel mai probabil, aceasta a fost luata de la societati din Ucraina. Politistii au aflat ca nava a efectuat mai multe deplasari in zona Giurgiulesti - Ucraina. Fiind motorina cu specific in transport naval, contrabandistii au putut sa o achizitioneze fara plata de taxe vamale, accize sau alte taxe. Daca este vorba sau nu de o grupare infractionala, urmeaza sa stabileasca numai oamenii legii, care trebuie sa afle daca astfel de transporturi au mai avut loc anterior. Seful Sectiei Regionale de Politie Transporturi Galati, comisar sef Petrica Hahui, a precizat ca aceasta este cea mai mare captura de motorina de contrabanda, din ultimii opt ani, a politistilor braileni si galateni.