Cum s-a născut şi a crescut Mitsubishi Motors | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cum s-a născut şi a crescut Mitsubishi Motors

Istoria Mitsubishi Motors începe în 1870, când tânărul antreprenor japonez Yataro Iwasaki a decis să pornească o afacere pe cont propriu, compania navală Tsukumo Shokai. Pentru logo-ul societăţii, el a folosit emblema familiei sale alcătuită din trei diamante, precum şi emblema clanului Tosa, formată din trei frunze de stejar unite. Logo-ul actual reprezintă trei diamante unite şi a fost înregistrat în 1941.
În 1875, Iwasaki a hotărât să schimbe numele companiei conform logo-ului - Trei Diamante, în japoneză - Mitsubishi. Ulterior compania şi-a extins activitatea, trecând la construcţia de nave, producţia de petrol şi oţel, industria chimică, electronice, scrie agerpres.ro. Prima linie de producţie de automobile din Japonia a companiei Mitsubishi a fost creată în 1917, cu modelul A, inspirat după modelul T de la Ford. Un an mai târziu a apărut primul camion Mitsubishi, iar primul autobuz a fost produs în 1932.

170 de ţări, dintre care 30 din Europa

În 1970 divizia care fabrica motoare pentru automobile s-a constituit într-o companie numită Mitsubishi Motors Corporation. În prezent, Mitsubishi este prezent în peste 170 de ţări, dintre care 30 din Europa. Aici a pătruns în 1974, odată cu apariţia modelului Lancer, şi continuă dezvoltarea pe pieţele europene, inclusiv în România.
În decembrie 2002 a fost creat Mitsubishi Motors Europe, cu sediul la Amsterdam, care se ocupă de vânzarea, marketingul şi distribuţia automobilelor, a pieselor de schimb şi a accesoriilor în Europa.
În privinţa camionetelor Mitsubishi, după 9 ani şi 1.300.000 de unităţi produse, până în decembrie 2014, actualul model pick-up Mitsubishi L200 este pe punctul de a fi retras, odată cu lansarea în premieră europeană a succesorului său, la cea de-a 85-a ediţie a Salonului Internaţional de la Geneva - noul model reprezentând viitoarea generaţie de pick-up de o tonă.

Camionetele, o poveste de succes

În timp ce folosirea civilă a camionetelor este destul de recentă în Europa, clienţii de L200 beneficiază de şase decenii de cercetare de piaţă, pe care Mitsubishi Motors le-a folosit când a început procesul de dezvoltare al noii sale camionete, pornind de la succesul obţinut cu modelele simple precum Mizushima în 1946 - un model de camionetă cu trei roţi, produs la fabrica Mitsubishi Mizushima Motor Vehicle Works - până la cele patru generaţii succesive de L200, ce au acumulat împreună un volum de producţie de 4.077.000 unităţi între 1978 şi toamna anului 2014. Aproximativ 440.000 de unităţi sunt încă funcţionale în Europa. În Europa, unde volumul total al vânzărilor actualului model L200 va ajunge la peste 220.000 unităţi până la finalul producţiei, modelul L200 aduce cel mai mare profit regiunii. În 2014 - ultimul an de producţie complet - au fost vândute 18.371 unităţi (excluzând Rusia şi Ucraina), reprezentând 13% din piaţa europeană a producătorului japonez (34 de ţări), acest volum de vânzări impresionant fiind realizat în mare parte de Anglia, Turcia, Franţa, Germania şi Austria.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro