Administraţia locală brăileană pare să îşi îndrepte atenţia către problemele cu care se confruntă zilnic locatarii străzii Carantinei din cauza traficului de mare tonaj din zonă. Viceprimarul Alexandru Dănăilă (PNL) a apreciat, ieri, că montarea indicatoarelor limitatoare de viteză pe strada respectivă este o soluţie bună pe care municipalitatea o are în plan, însă reprezintă doar o măsură temporară. Potrivit liberalului cea mai bună variantă pentru rezolvarea problemei ar fi îmbunătăţirea infrastructurii străzii Carantinei, astfel încât brăilenii să nu mai aibă parte de disconfort din cauza traficului greu. "Într-adevăr pe strada Carantinei sunt probleme legate de traficul greu. Ce se poate face pe termen scurt este să reducem viteza de circulaţie. Este important să se ia măsura asta cât mai repede şi există un board de lucru care încearcă să dea o soluţie cât de curând. În timp, strada a început să aibă diferite denivelări, piatra cubică nu mai este aşezată aşa cum ar trebui şi când trec maşinile de mare capacitate cu viteză, fundaţia transmite vibraţiile către case şi există disconfort acolo. Deci, în primă fază va trebui limitată viteza şi bineînţeles, după ce se va lua o decizie în sensul ăsta şi se vor pune indicatoarele Poliţia Locală va trebui să fie prezentă acolo ca să evite diferite alte situaţii neplăcute", a declarat Dănăilă. Viceprimarul a subliniat că din punctul său de vedere realizarea unei artere noi care să preia maşinile de mare tonaj reprezintă un proiect ceva mai complicat, care ar putea să dureze prea mult până când va fi gata.
"Dacă putem face strada Carantinei în doi ani şi să nu mai fie niciun fel de problemă - sunt pentru varianta asta"
Dănăilă a afirmat că în prezent municipalitatea analizează care variantă este cea mai bună pentru rezolvarea acestei probleme, subliniind că din punctul său de vedere reabilitarea străzii Carantinei ar fi soluţia cea mai rapidă. "Consider că trebuie intervenit la fundaţia străzii respective, eventual, odată cu aprobarea noului PUG (n.r. Plan Urbanistic General). Discutăm oarecum de o zonă închisă şi descărcarea traficului greu trebuie să se facă pe o stradă care, astăzi, este doar în perspectivă, deci dacă nu mergem pe varianta îmbunătăţirii infrastructurii pe Carantinei va mai dura până când cealaltă arteră este gata. La aprobarea planului se va propune o soluţie de rezolvare a traficului în zona respectivă. Între timp, vom vedea în programul de reabilitare şi întreţinere a străzilor pe care îl avem, ce lucrări se pot face pe anul acesta", a mai precizat Dănăilă. Liberalul a indicat că exemplul ţintit de autorităţi atunci când vine vorba despre îmbunătăţirea infrastructurii străzii Carantinei ar trebui să fie Bulevardul Dorobanţilor, unde nu există astfel de probleme. "Lucrurile trebuie clarificate şi tranşate. Ori reabilităm strada Carantinei şi o facem în aşa fel încât să poată să suporte traficul greu astfel încât casele să nu fie afectate la nivelul fundaţiilor, ori, dacă nu, trebuie să găsim o altă arteră care să preia traficul greu în zona industrială. (...) Dacă spunem că facem o stradă şi o facem peste cinci ani de zile, timp în care oamenii stau acolo şi suportă disconfortul, nu mă încălzeşte cu nimic. Dar dacă putem face strada Carantinei în doi ani şi să nu mai fie niciun fel de problemă - sunt pentru varianta asta", a conchis sursa citată.
Reamintim că, această problemă persistă de mai mulţi ani, timp în care cetăţenii din zonă au sesizat municipalitatea, dar fără niciun rezultat. În acest context, recent, 30 de locatari ai străzii Carantinei s-au adresat ziarului nostru şi s-au plâns că o să le cadă casele din cauza camioanelor de mare tonaj care circulă cu viteză excesivă pe carosabilul pavat cu piatra cubică. Brăilenii au atras atenţia că zilnic au parte de poluare sonoră, poluare a mediului şi trepidaţii permanente.