O firmă chineză de construcții a participat cu succes la o licitație a guvernului polonez pentru construirea unui segment de autostradă. După un timp, au decis să se retragă din acest contract, "nu s-au simțit pregătiți să continue și a trebuit să acceptăm această decizie", a explicat ambasadorul Poloniei. "Dar nu cred că a a afectat în niciun fel atitudinea generală față de investitorii și companii străine, în acest caz firme chineze", a adăugat diplomatul într-un interviu pentru NewsIn.
El a subliniat că economia chineză merge foarte bine, iar companiile chineze sunt mult mai active pe piețele externe. "E o realitate pe care trebuie să o acceptăm", a punctat ambasadorul.
"Cred că este o relație de afaceri normală și acum o altă companie chinezească investește în Polonia", a spus Marek Szczygieł.
El a apreciat că experienţa cu firma chineză "a fost o lecție de învățat", dar a insistat că pe viitor ţara sa este deschisă oricărei companii străine dornice să intre pe piața poloneză.
"O anumită competiție este foarte necesară pentru a ține prețurile diferitelor contracte sub control, pentru a diversifica obiectivele companiilor și pentru a evita dominația companiilor dintr-o țară sau alta", a subliniat ambasadorul.
Compania de stat chineză COVEC (Chinese Overseas Engineering Group), care ar fi trebuit să construiască o parte din autostrada A2 din Polonia, ce leagă Varşovia de Lodz, a anunţat în iunie că va înceta lucrările de execuţie, dupa ce autorităţile poloneze s-au arătat nemulţumite de întarzierile şi deficienţele întâmpinate în derularea contractului.
Cazul a fost intens discutat în România, în contextul controverselor despre oportunitatea atragerii unor firme chineze pentru proiecte mari de investiţii.
Președintele Traian Băsescu le-a spus luni exportatorilor că au "poarta deschisă pentru sprijin - atât cât legal și european se poate face -" şi i-a îndrumat să privească şi spre piaţa Chinei, a Turciei, piaţa arabă, pentru a nu mai ţine "ouăle într-un singur coş: Uniunea Europeană".