Hello Kitty împlineşte 40 de ani pe 1 noiembrie | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Hello Kitty împlineşte 40 de ani pe 1 noiembrie

Hello Kitty, pisicuţa japoneză albă cu fundă roz în păr, un simbol al ideii de "kawai" sau "drăguţ" în limba japoneză, împlineşte, pe 1 noiembrie, 40 de ani, iar micul portofel pe care îl decora în anii 1970 a devenit acum un seif uriaş, comentează AFP, făcând referire la veniturile uriaşe generate.
Hello Kitty a apărut în 1974, în Japonia, şi a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului "kawai", care înseamnă "drăguţ" în limba japoneză, dar şi o marcă faimoasă la nivel mondial, generând miliarde de euro pentru proprietarii săi, compania Sanrio.
O reuşită incredibilă pentru un chip de pisică schiţat din câteva mişcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustăţile realizate din şase linii simple, comentează AFP, citat de mediafax.ro, care aminteşte că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziţii deschise în urmă cu puţin timp la Los Angeles.
În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong şi a călătorit chiar şi în spaţiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3.

O pisicuţă de miliarde

În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe ţări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii şi pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-şi vinde produsele.
Figura pisicii cu fundă este afişată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de şters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri şi chiar zgărzi pentru câini.
Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, naşterea lui Hello Kitty în 1974 se potriveşte perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, ţara se reconstruise, copiii aveau nişte bani în buzunare, distracţia era posibilă.
În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile "Cool Japan" şi ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga.
Kazumi Kaminaga are 51 de ani şi face parte din armatele de fani japonezi care adoră pisicuţa roz.
"Când eram în şcoala primară, nu existau multe obiecte «kawai», deci vă imaginaţi şocul când a apărut Hello Kitty", a declarat femeia pentru AFP, în timp ce parcurgea cu privirea rafturile unuia dintre magazinele Sanrio din Tokyo, continuând şi în prezent să cumpere obiecte cu imaginea pisicuţei pe ele.

Lumea Hello Kitty

Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor şi fetiţelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia şi peste tot în lume, iar în prezent fanii adulţi ar putea fi mai mulţi decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei.
"Într-un fel, Hello Kitty le redă adulţilor dreptul la joacă, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat în restul timpului", a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul "kawai".
Sanrio intenţionează, de altfel, să lanseze o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbaţi.
Noriko Hoshino, o funcţionară de 56 de ani, pe ale cărei unghii de la mâini este desenată imaginea Hello Kitty, crede că ar cumpăra produse cu pisica drăguţă pentru soţul şi fiul său.
"Am o mulţime de produse Hello Kitty, pentru bucătărie, pentru baie, genţi, lenjerie de corp... nici nu le pot enumera pe toate", a declarat femeia.
Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente găselniţe ale Sanrio, cu ocazia sărbătoririi celei de-a 40-a aniversări a mărcii.
Pe scurt, nici anii, nici provocările comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunţă nuanţa de inocenţă amestecată cu prostie a mărcii şi transformă uneori pisicuţa într-o criminală sângeroasă nu par să strice imaginea pozitivă a Hello Kitty.
În vara acestui an, Sanrio a surprins pe toată lumea anunţând că Hello Kitty nu este o pisică, ci o fiinţă umană, "o fetiţă veselă şi fericită, cu o inimă de aur", în ciuda mustăţilor şi urechiuşelor ascuţite.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro