Industria auto europeană, în derapaj: 500.000 de joburi vor fi desfiinţate | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Industria auto europeană, în derapaj: 500.000 de joburi vor fi desfiinţate

Industria auto din zona euro este pe cale să efectueze un val de disponibilizări, în cel de-al cincilea an consecutiv de contracţie a pieţei, potrivit unei analize Bloomberg, preluată de Mediafax.
Angajaţii fără contracte permanente, în număr de 1,5 milioane, sunt cel mai uşor de concediat şi vor avea probabil cel mai mult de suferit, comentează Lars Holmqvist, fostul preşedinte al asociaţiei producătorilor europeni de piese auto, care a precizat că în industrie lucrează în total 7 milioane de persoane. Industria auto a "tăiat" în ultimii cinci ani aproximativ 800.000 de locuri de muncă. Şomajul din zona euro a ajuns în iunie la 11,2%, un nou record, iar cererea pentru automobile scade odată cu creşterea numărului de persoane fără un loc de muncă. Zona euro are 17,8 milioane de şomeri. "Devine tot mai clar că producţia şi numărul angajaţilor sunt, la unii producători, cu mult peste capacitatea necesară ţinând cont de scăderea vânzărilor de autovehicule din zona euro. Excesul de capacitate de producţie este principala problemă. Vânzările scăzute omoară aceste companii", spune Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra.

Peugeot şi Fiat, primele „accidentate" grav

Aproape 30% din capacitatea de producţie auto din Europa este neutilizată. În prim plan sunt PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto din Franţa şi al doilea din Europa, şi grupul italian Fiat. Fiat a anunţat miercuri seara că suspendă investiţiile în Italia, în urma scăderii cererii, şi va efectua concedieri temporare pentru a reduce costurile. Directorul general al companiei, Sergio Marchionne, a declarat recent că urmează să ia o decizie, în acest an, privind restructurarea operaţiunilor din Europa, inclusiv închiderea unor fabrici.
Peugeot a anunţat până acum cele mai multe concedieri. Compania renunţă la 14.000 de angajaţi şi va închide o fabrică de lângă Paris, după pierderi de 662 milioane euro la operaţiunile auto în primul semestru al acestui an.
Concedierile efectuate de producătorii auto sunt doar vârful aisbergului: pentru fiecare angajat dat afară de unul dintre constructorii auto, furnizorii renunţă la cinci posturi, potrivit lui Holmqvist. "În Europa, vom asista la tăieri de aproximativ jumătate de milion de angajaţi la furnizori până la sfârşitul anului viitor", crede analistul.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro