Vicepresedintele Consiliului Judetean Braila, Niculina Moisescu (PRM), este de parere ca nici legea nu este buna, in ceea ce priveste integrarea fortata a copiilor cu probleme psihice, dar nici Inspectoratul Scolar nu este capabil sa gestioneze problemele care apar, pe aceasta linie: "Inspectoratul Scolar este in cunostinta de cauza in multe cazuri si normal ar fi sa ia masuri. Legea invatamintului a fost modificata si toti copiii cu diverse probleme trebuie sa invete in scoli normale, “pentru socializare”. Nu este normal. Acesti copii ar trebui dusi in anumite scoli, unde sa se lucreze mai mult la consilierea lor psihologica. Uitati-va la cazul acelui elev de 14 ani, care se masturba la ore, in fata colegilor, dar si a profesorilor. Sau in acel caz, al elevului batut in asa hal, incit i-a trebuit scoasa splina, am vazut declaratia conducerii scolii, care nu-si asuma nici o responsabilitate, pentru ca baiatul a fost batut in afara scolii, nu in interior. Pai cauza a fost un conflict izbucnit in incinta scolii! In momentul in care ajung sa aflu de un caz sau altul din presa, eu, daca as fi inspector scolar general, as lua masuri asupra directorului respectiv, pentru ca nu m-a informat. Dar daca m-a informat? Vinovat este inspectorul general".
Si consilierul municipal Mihai Danut considera ca multitudinea de cazuri semnalate de presa, pe tema copiilor cu probleme psihice, care terorizeaza elevi si profesori deopotriva, indica faptul ca ceva nu este in regula in invatamintul brailean: "Acel elev care se masturba in timpul orelor este bolnav si trebuie tratat de personal de specialitate, ca si elevul de la Scoala 8, care lovea colegii si deranja orele, despre care Inspectoratul Scolar a stiut de mai mult de un an de zile si a nu a facut nimic. De ce nu se intimplau cazuri de genul asta cind era inspector scolar general domnul Dogaroiu, sau cind era domnul Cochino, sau cind era domnul Joghiu, sau domnul Mortu? Pentru ca erau niste oameni fermi, care stiau sa se impuna si in cadrul Inspectoratului si in fata directorilor si a profesorilor! Si exista imediat feed-back-ul, pentru ca daca nu se simt controlate, cadrele didactice trateaza aceste cazuri superficial si se ajunge la situatii inimaginabile".