Istoria industriei auto: Hyundai Motor Company | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Istoria industriei auto: Hyundai Motor Company

Fondat în 1967, Hyundai Motor Company a devenit, de-a lungul timpului, unul dintre cei mai mari producători coreeni de automobile. În 1968 a fost semnat un acord de licenţă cu Ford şi a fost lansat modelul Hyundai Cortina, scrie agerpres.ro.

Modelul Sonata

Primul model producţie proprie, Pony, a fost realizat după designul lui Giorgio Giugiaro de la ItalDesign şi avea la bază tehnologia japoneză Mitsubishi. A fost exportat în Guatemala şi El Salvador, iar în următorii ani au început şi exporturile spre Ecuador şi ţările Benelux. În 1980 a fost introdus pe piaţă modelul Mark V şi a fost lansat modelul Granada. Anul următor a fost încheiat un parteneriat tehnic cu Mitsubishi, iar în 1982 a fost introdus modelul Pony 2.
Modelul Stellar fost lansat în 1983, când au început şi exporturile către Canada. Un an mai târziu a fost terminat Centrul de testare al automobilelor de la Ulsan. În 1985 se înfiinţează Hyundai Motor America şi este lansat modelul Excel. Anul 1986 este anul lansării modelului Grandeur, maşină de lux, iar Excel este exportat în SUA. În 1988 este lansat modelul Sonata, iar Excel este declarată în SUA, pentru cel de-al treilea an consecutiv, cea mai bine vândută maşină importată, potrivit site-ului amintit.

Hyundai Super Truck

Fabrica în care Hyundai a produs motoare V6 a fost deschisă în 1989. Anul următor au fost lansate modelele Elantra şi Scoupe şi a fost terminată a treia fabrică destinată construirii de maşini, cu sediul în Ulsan. Pe piaţa europeană, marca Hyundai a apărut pentru prima dată în toamna anului 1990 prin modelul Lantra, care în doar cinci ani a fost reconcepută pentru a lansa a doua generaţie a acestui model.
În 1992 este lansat modelul New Grandeur, iar în 1993 începe producţia modelului Excel în Thailandaşi este lansat modelul Sonata II. În 1994 începe producţia modelului Excel în Zimbabwe şi este lansat pe piaţă modelul subcompact Accent, urmat în 1995 de modelul Avante. În acelaşi an prototipul HCD - III este prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Detroit. Anul 1997 a însemnat lansarea noului Hyundai Super Truck, terminarea fabricii Hyundai din Turcia, lansarea noului van/minibus H-1 şi a modelului Dynasty.

SUV-ul Santa Fe

În 1998 Hyundai achiziţionează Kia Motors, este lansat modelul EF Sonata, iar camioanele Hyundai de mare capacitate intră pe piaţa din SUA. Anul următor este lansat minivan-ul Trajet XG şi Hyundai este numit sponsor oficial al FIFA World Cup 2002.
În 2000 sunt lansate SUV-ul Santa Fe, modelul Avante XD (Elantra) şi prototipul HCD-V este prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Chicago.
Anul 2001 a adus companiei mai multe evenimente - premiul Korea Design Management, semnarea unui contract cu Banca chineză pentru obţinerea unei linii de credit în vederea expansiunii pe piaţa chineză, lansarea primelor vehicule comerciale pe piaţa din SUA, emiterea de acţiuni în valoare de 150 milioane dolari SUA. Totodată, modelul Santa Fe obţine primul loc în competiţia auto Michelin Bibendum, noul EF Sonata este apreciat ca fiind superior modelului Toyota Camry, este lansat coupe-ul Tuscani şi este introdus pe piaţă noul SUV Terracan cu motor de 2,9 litri common rail. Tot în 2001, vânzările lunare ale Hyundai ating cel mai înalt nivel de la începutul crizei economice din 1997, este dezvelit monumentul Asanro în onoarea lui Chung Ju-Young, fondatorul Hyundai Motor Company, este inaugurat Daimler-Hyundai Truck Corp şi versiunea diesel a modelului Lavita (Matrix) este exportată în Europa.

Modele produse de-a lungul anilor

În 2002 Hyundai şi United Technologies Corporation din SUA anunţă parteneriatul în vederea realizării de maşini cu motoare electrice. În acelaşi an, Hyundai prezintă conceptul de maşină HCD-7 şi anunţă construirea primei fabrici din SUA, în Alabama. Ulterior a devenit sponsor oficial al „2006 FIFA Worldcup Germany".
Modelele produse de Hyundai de-a lungul anilor sunt Pony, Granada, Stellar, Excel/Pony/Presto (vândut şi ca Mitsubishi Precis), Accent/Excel, Accent/Verna, Atos/Santro, Atos Prime/Santro Xing (vândut şi ca Dodge Atos şi Kia Visto), Scoupe, Elantra/Lantra, Avante/Elantra/Lantra, Equus/Centennial, Click/Getz, Tiburon/Coupé/Tuscani, Matrix/Lavita, Sonata, Grandeur, Grandeur XG/XG300/XG350, Grandeur/Azera, Dynasty, Santamo, Arnejs, Tucson.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro