Primarul a explicat ca a primit o adresa semnata de seful Politiei judetene, comisar Catalin Chivu, din care a aflat ca transportatorii privati sint acuzati, printre altele, de evaziune fiscala, iar seful Serviciului Transport Public Local, de mai multe nereguli, printre care schimbarea proceselor verbale rezultate in urma licitatiei traseelor, dar si a traseelor, dupa ce a avut loc licitatia. "La aceasta unitate de politie se afla in lucru dosarul penal inregistrat la Parchetul de pe linga Judecatoria Braila, in care se efectueaza cercetari impotriva reprezentantilor urmatoarelor societati comerciale: TCF Imex SRL, Eurotransport SRL, Duotex SRL, Minibus 2002 SRL, Durett Impex, Gebamy Trans SRL (...) precum si fata de seful Serviciului de Transport Public Local, Dan Gheorghe", se arata in adresa amintita.
"Incepind cu 1 iunie, ma voi ocupa personal de aceasta societate"
Cibu sustine ca plingerea penala este doar unul dintre demersurile sindicalistilor, dat fiind ca ei au trimis o reclamatie si la presedintele Romaniei, Traian Basescu: "Sindicatul de la Braicar a facut o plingere la presedintele Basescu, cum ca, vezi Doamne, primarul cel rau vrea sa le desfiinteze locurile de munca celor care au lucrat acolo 20-30 de ani, ca ei lucreaza in conditii necorespunzatoare, pentru ca altii le fac concurenta, ceva reclamatii de genul asta, care au declansat pina la urma o ancheta a Politiei, chiar un dosar penal. Domnii de la sindicat au uitat sa spuna in aceasta declaratie niste lucruri elementare: care este situatia economica a intreprinderii, citi bani au adus in ultimii 10 ani la buget, citi bani au primit de la buget, pentru investitii si pentru sustinerea cheltuielilor materiale. Aceste lucruri s-au omis din reclamatie, totul s-a rezumat la faptul ca, vezi Doamne, s-ar putea sa-si piarda locurile de munca. Deocamdata, am primit o hirtie de la Politie, ca sa dau niste date, si bineinteles ca totul se va indrepta impotriva mea, care am modificat niste trasee pe parcurs, cu toate ca in hotarire scrie clar ca primarul are dreptul sa faca modificari minore. Minore sau majore, asta vedem noi cine o stabileste".
Primarul a precizat ca nu se lasa impresionat de demersul sindicalistilor, ca de acum inainte, se va ocupa personal de firma "Braicar", si va pune lucrurile la punct: "Oricum, asa cum am anuntat, incepind cu 1 iunie, ma voi ocupa personal de aceasta societate comerciala, care va trebui sa desfasoare o activitate cu profit, pentru ca a fost lasata cam la voia intimplarii, nu de ieri, de azi, ci de ani de zile si rezultatul il cunoasteti cu totii. Vom schimba si conceptia AGA, a Consiliului de Administratie, si a directorului. Ei trebuie sa inteleaga clar ca primarul conduce serviciile publice, este imputernicit de CLM prin lege. Ceea ce se intimpla pina acum la AGA, e ca fiecare facea parte din partide diferite, si fiecare avea cite o parere. Ei trebuie sa reprezinte clar interesul actionarului majoritar, care m-a delegat pe mine sa conduc aceasta activitate. Deci AGA-menii vor trebui sa puna in practica programul de dezvoltare si programul de actiune pe care il va stabili primarul. Daca rezultatele vor fi in continuare nesatisfacatoare, in urmatoarele 3 luni de zile, si nu se va intimpla un reviriment si va fi din vina directorului, il voi schimba si pe el. Dar eu sper ca oamenii vor intelege cum trebuie sa lucreze o societate comerciala". Totodata primarul Cibu n-a renuntat nici la ideea inchirierii microbuzelor. "S-au lansat tot felul de nazbitii, ca aceste microbuze nu pot fi inchiriate decit cu avizul CLM, dar nu este adevarat. Inchirierea se va face cu avizul consiliului de administratie al Braicar. Achizitionarea acestor microbuze, acum cinci ani sau cind s-a intimplat, dupa mine, a fost o alegere nefericita, pentru ca nu s-au facut calculele complete, nici dupa un an de la achizitie, nici dupa doi, ca sa se vada ca nu au adus acel cistig pe care-l spera toata lumea, s-a facut o singura apreciere, dupa ureche, asa cum cistiga altii, trebuie sa cistigam si noi, dar in realitate, lucrurile stau total diferit. Nu este normal sa desfasori o activitate care nu-ti aduce cistig, ci dimpotriva, iti aduce pierderi si sa sustii cu putere ca trebuie sa fie o actiune de monopol a unei societatii asupra intregului transport public de calatori. Este interzis asemenea lucru. Trebuie sa existe o atmosfera concurentiala, care nu duce decit la cistig pentru calator, si la cistig pentru cel care a investit in aceasta activitate", a mai declarat Cibu. Vom reveni.