MDRT anunţă că a solicitat ieri asociaţiei THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres, partenerul contractual în proiectul de realizare a brandului de turism al României, să comunice de urgenţă poziţia oficială faţă de informaţiile apărute în presă, cu privire la faptul că unul din cele trei elemente ale reprezentării vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemănător în proporţie foarte mare, ca formă şi compoziţie, cu un alt logo comercializat pe internet. "Scrisoarea oficială a MDRT, înregistrată cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la bază prevederile contractuale, conform cărora asocierea a garantat originalitatea elementelor manualului de brand şi faptul că acestea nu aduc atingere prevederilor legislaţiei române, comunitare şi internaţionale. Precizăm că MDRT nu a efectuat nicio plată către THR-TNS şi nici nu va efectua plăţi în cadrul acestui contract, până la clarificarea acestor aspecte", au precizat reprezentanţii MDRT.
Ministrul turismului, Elena Udrea, a lansat joi, în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic al României. Noul slogan de promovare turistică a României este "Explore the Carpathian garden" ("Exploraţi grădina carpatină").
În mediul online autohton a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional. Elena Udrea a declarat, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.
