Mergi la conţinutul principal

O nouă conducere la CUP «Dunărea»

• Marius-Radu Surdu, Ionel Avram, Alina-Silvia Albu, Elena-Cristina Lupșa și Mihaela Bălan sunt cei cinci membri ce vor forma Consiliul de Administrație al Companiei de Utilități Publice ”Dunărea” Brăila pentru următorii patru ani • dintr-un total de 14 candidați, aceștia au reușit să se califice pentru cele cinci posturi de administrator •  în luna august urmează desființarea actualului CA și începerea noilor mandate, precum și demararea procedurilor privind organizarea concursului pentru posturile de director general și cel de director economic • pe surse, actualul director al CUP ”Dunărea” Brăila, Silviu Mangiurea, nu a reușit să se califice pentru a face parte din noul CA

 

Compania de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” Brăila se pregătește de o nouă echipă de conducere pentru perioada 2025-2029. Consilierii județeni și cei municipali au aprobat, pe 7 iulie, în cadrul unor ședințe extraordinare ale celor două instituții, mandatarea specială a președintelui CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, respectiv a consilierului municipal PSD Brăila Sorin-Eugen Boșneag, pentru a vota în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) desemnarea noilor membri ai Consiliului de Administrație al Societății CUP ”Dunărea” Brăila. Asta după ce Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Dunărea” Brăila (la pachet cu o Comisie de selecție și nominalizare/un expert independent EWORA resurse umane) a organizat, recent, o procedură amplă de selecție pentru cele cinci posturi de administrator. În urma mai multor etape s-au calificat următorii: Marius-Radu Surdu, Ionel Avram, Alina-Silvia Albu, Elena-Cristina Lupșa și  Mihaela Bălan. Fostul subprefect Virginia-Loredana Badiu a fost în cursă și a avut un punctaj de trecere, însă nu suficient de mare pentru a obține un post de membru în CA-ul CUP ”Dunărea” Brăila.

În total, au fost 14 candidați înscriși, printre care, potrivit unor surse, s-a numărat și actualul director general al Companiei, Silviu Mangiurea, însă acesta nu a reușit să treacă de toate etapele și nu a ajuns pe lista scurtă.

Interesant este și că, potrivit unor surse, în luna august ar trebui să fie convocată Adunarea Generală a Acționarilor, unde actualul CA al CUP ”Dunărea” să își înceteze mandatul și noua conducere să fie instalată pentru următorii patru ani. Ar trebui să fie ales un președinte și mai departe să fie demarate procedurile pentru organizarea concursului privind posturile de director general și cel de director economic în cadrul Companiei, unde se vor putea înscrie și persoane din afara noului Consiliu de Administrație. În acest context, rămâne de văzut dacă va candida și actualul șef al Companiei.

Precizăm că în prezent, CA-ul CUP ”Dunărea” este format din: Cons. jr. Marius Radu Surdu (președinte), ing. Silviu Mangiurea (director general) și ec. Ionel Avram (director economic) ambii Administratori executivi, dar și ec. Gheorghe Stroe și Ec. Ionel Adetu, ambii Administratori neexecutivi. Totuși, schema nu va rămâne identică în mandatul 2025-2029, după cum ne-au declarat surse de încredere.

 

Cine sunt noii membri ce vor forma CA-ul CUP «Dunărea»

După cum reiese din documentația atașată proiectelor aprobate în CJ și CLM Brăila, cei șase candidați care s-au calificat pentru cele cinci posturi de administratori în cadrul CA al Companiei au obținut următoarele punctaje: Marius-Radu Surdu (95,50 de puncte), Ionel Avram (92,50 p.), Alina-Silvia Albu (88,50 p.), Elena-Cristina Lupșa (85,50), Mihaela Bălan (85 p.) și Virginia-Loredana Badiu (84,50 p.). Pe surse, am aflat că s-au mai înscris în această cursă pentru a deveni membrii CA și următorii: Iulian Belciu, Florin Ioan, Daniela-Mariana Madaraș, Dan Păun, Marinela-Gina Petrea, Silviu Mangiurea, Ana Buzea și Alexandru Marian, însă nu au reușit să ajungă până la finiș din varii motive.

Redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” au obținut CV-urile viitorilor membri în Consiliul de Administrație la CUP ”Dunărea”. Astfel, Marius Surdu (47 de ani) este  director executiv al Direcției de Achiziții Publice, Licitații Parteneriat Public Privat la Primăria Brăila (din 16 iunie 2015), totodată actual președinte al CA-ului Companiei, începând cu 1 martie 2023, ocupându-se de management și control instituțional. Acesta a mai fost membru în CA-ul CUP ”Dunărea” și între 2020 - 2023. De asemenea, a avut mai multe joburi din 2004 și până în prezent, în special de consilier juridic, funcție pe care a activat și la Primărie între septembrie 2007-noiembrie 2013, după care a făcut parte din Serviciul Juridic al municipalității între 2013-2015. Are o diplomă de licență obținută în 2003, în Științe juridice, specializare Drept, precum și o Diplomă de Master obținută în 2008, programul de studii: Managementul afacerilor publice.

Ionel Avram (68 de ani) este directorul economic al CUP ”Dunărea” Brăila din iulie 2016 și până în prezent. Între aprilie 2018 – martie 2022, a fost vicepreședinte al filialei Brăila a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Și acesta are un CV bogat, cu alte 13 perioade în care a ocupat diferite poziții importante, din 1981 și până în 2016. Menționăm că Avram a fost cenzor, administrator neexecutiv, director economic, contabil șef la mai multe societăți. Acesta a fost și consilier județean PSD Brăila. Are o diplomă de licență obținută în 1984, profilul științe economice, specializarea Finanțe și contabilitate.

Alina Silvia Albu (50 de ani) este începând cu 2018 și până în prezent administrator Silvia Albu Education and Training și din august 2021 până în prezent director administrator Port Romanel, unde se ocupă cu coordonarea activității portuare. Între 2017-2021 a fost director comercial la Port Romanel, apoi lector la Centrul de informare și documentare pentru integrare europeană și dezvoltare durabilă Brăila, între dec. 2022 și dec. 2023. Și aceasta a ocupat mai multe poziții: formator, lector (voluntar), director comercial, inginer, secretar, director tehnic etc. Are o diplomă de inginer din 2001, profilul mecanic, specializare mașini și utilaje pentru construcții, precum și două diplome de master, una din 2003, specializarea analiza dinamică a mașinilor și echipamentelor tehnologice și una din 2013, programul de studii Managementul afacerilor în comerț și turism.

Elena-Cristina Lupșa (51 de ani) din mai 2018 și până în prezent a ocupat funcția de director general al propriei societăți (asociat 50%) SC Lupsa Consult Audit Management SRL. În trecut a fost auditor financiar, administrator la aceeași societate, de asemenea a lucrat ca economist la o altă firmă, între 2007-2010, și auditor intern între 1999-2007 pentru o altă companie și a debutat în contabilitate. Are o diplomă de licență obținută în 1997, profil economic, specializarea Finanțe și bănci, de asemenea este licențiată începând cu 2013 în drept și are o diplomă de Master din 2007, programul de studii Audit financiar contabil și consiliere.

Mihaela Bălan (52 de ani) ocupă mai multe funcții în prezent. Din septembrie 2005 este administrator și expert contabil la Contlex MBM SRL, din septembrie 2007 practician în insolvență, Auditor Financiar și Consultant Fiscal în cadrul cabinetului individual, din septembrie 2005 este expert contabil membri CECCAR Filiala Brăila, din mai 2010 auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiar din România și din septembrie 2007 practician în insolvență (activitate financiar contabilă, expertiză, consultanță și audit). Are o diplomă de licență din 1997, profil economic, specializarea management în industrie și o diplomă de studii aprofundate din 1999 pe același profil, specializarea strategii manageriale.

Chiar dacă nu a obținut nicio funcție în CA-ul CUP ”Dunărea”, Virginia-Loredana Badiu a scos un punctaj de 84,50, astfel că poate fi menționată succint. Așa cum se știe, a fost subprefect al județului Brăila și consilier local municipal PSD Brăila. Are o diplomă de licență din 1999 pe profil economic, specializarea Management Marketing în Afaceri Economice.

 

Mandatul membrilor în CA la CUP ”Dunărea” Brăila va fi pe patru ani

Trebuie precizat că puterea Consiliului de Administrație este una destul de mare.

Membrii CA, printre altele, votează bugetul, aprobă strategia companiei și stabilesc pașii pe care îi va urma societatea în următorii ani. În cadrul raportului final privind procedura de evaluare a membrilor în cadrul CA la Societatea CUP ”Dunărea” Brăila, este vorba despre cinci persoane deoarece Compania îndeplinește o serie de condiții cumulative prevăzute de legislație. Mai precis, la 31 decembrie 2023 avea o cifră de afaceri de 133.168.147 lei (26.769.619 euro), iar pentru a putea avea între cinci și șapte membri în CA-uri este nevoie să existe o cifră de afaceri de cel puțin 7.300.000 euro. De asemenea, are 1.015 angajați, numărul minim fiind de 50 de angajați.

După cum se precizează în rapoartele de specialitate ale proiectelor aprobate în CJ Brăila și în CLM Brăila, pe 7 iulie, Societatea Compania de Utilități Publice ”Dunărea” SA Brăila este persoană juridică română, cu sediul social în Municipiul Brăila, Piața Uzinei nr. 1 și s-a înființat prin reorganizarea Regiei Autonome APA Brăila, conform unei hotărâri a Consiliului Local Municipal Brăila (HCLM nr. 294) din 28 septembrie 2007, în vederea înființării operatorului regional pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare. Aceasta este organizată și funcționează ca o societate comercială pe acțiuni, în conformitate cu legislația română aplicabilă și a Actului Constitutiv al societății, structura acționariatului fiind următoarea: Municipiul Brăila (86,83%), Județul Brăila (13,05%) și 43 de Unități Administrativ-Teritoriale (0,12%, fiind vorba despre o cotă de participare individuală de 0,0028% pentru comunele și cele trei orașe din județul nostru).

Societatea CUP „Dunărea” este administrată potrivit sistemului unitar, de un Consiliu de Administrație format din cinci membri, desemnați de Adunarea Generală a Acționarilor, la propunerea acționarilor. Conform OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, mandatul administratorilor este stabilit prin Actul Constitutiv al societății, acesta fiind de patru ani.

Rămâne de văzut dacă lucrurile vor rămâne așa, în contextul în care Guvernul a anunțat că printre măsurile de austeritate care urmează să fie implementate se numără și reducerea numărului de membri ai Consililor de Administrație din companiile de stat. Surse din cadrul administrației locale ne-au declarat că momentan rămâne valabilă noua componență a Consiliului de Administrație al CUP ”Dunărea”, dar totul depinde de ceea ce se va stipula în viitorul act normativ emis de Guvern. Oricum, potrivit actualelor reglementări, CUP ”Dunărea” poate avea între cinci și șapte membri în CA, fiind aleasă varianta redusă, de cinci membri. Dacă lucrurile se schimbă și va trebui să rămână doar trei, trebuie să se stabilească și cum se va proceda. Se va ține cont de punctaj și vor rămâne primii trei din actualul clasament? Va trebui reluată procedura de la zero? Deocamdată, nu se cunosc aceste aspecte.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro