Plombe-fantomă pe drumurile judeţene | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Plombe-fantomă pe drumurile judeţene

• mai multe tronsoane de drum au fost plombate degeaba pe banii judeţului, pentru că mixtura asfaltică a început deja să se macine • conducerea CJ a găsit o explicaţie: lucrările au început cu întârziere şi s-au derulat inclusiv la începutul iernii, pe temperaturi scăzute, astfel că mixtura era deja rece când ajungea să fie turnată pe carosabil • de vină pentru întârziere sunt, ca de obicei, procedurile birocratice care amână la nesfârşit semnarea contractelor de execuţie • chiar şi aşa, firma care a lucrat pe drumurile găsite cu probleme nu îşi va primi banii până când nu va remedia deficienţele • în altă ordine de idei, conducerea CJ afirmă că a verificat drumurile unde opoziţia liberală susţinea că nu s-au făcut lucrări de calitate • „Acuzaţiile respective nu se confirmă!”, spune vicepreşedintele Ionel Epureanu

 

Acuzaţiile aduse în ultimele zile ale anului trecut de consilierii judeţeni liberali, care susţineau că au depistat tronsoane de drum pline de gropi, deşi, teoretic, figurează ca fiind reparate prin plombări, au fost verificate în teren de conducerea Consiliului Judeţean Brăila. Concluzia: există, într-adevăr, probleme legate de calitatea lucrărilor de reparaţii, însă în zonele indicate de opoziţia liberală nu s-au găsit gropi neastupate. Reamintim că liberalii au prezentat inclusiv fotografii despre care susţineau că sunt făcute pe drumurile judeţene dintre Tătaru şi Bărăganul sau dintre Tătaru şi Ciocile. „Sunt drumuri intrate în programul de plombări din anul acesta, dar care de fapt nici nu se pretează pentru astfel de lucrări, pentru că asfaltul este atât de îmbătrânit şi degradat încât plombele asfaltice nu au cum să rezolve problema. Acolo ar trebui de fapt turnat un strat de uzură, pe toată lăţimea drumului, nu să se arunce degeaba bani în plombări care oricum nu sunt făcute cum trebuie, fiindcă lângă plombele proaspăt turnate se pot observa numeroase gropi lăsate neastupate”, ne declara, în data de 21 decembrie 2016, consilierul judeţean Marian Sârbu. Acesta se arăta contrariat de faptul că noii şefi ai CJ se lăudau cu faptul că, de la preluarea mandatului, au reuşit să facă reparaţii prin plombări pe 270 kilometri de drumuri judeţene, să toarne covor asfaltic pe 17 km şi să facă pietruiri pe 5,2 km.  Sârbu se întreba ce fel s-au făcut reparaţiile, în contextul în care unele drumuri raportate ca fiind reparate erau, de fapt, la fel de stricate ca înainte de executarea lucrărilor.

Ca răspuns la declaraţiile respective, vicepreşedintele CJ, Ionel Epureanu, a transmis că va participa personal la recepţia lucrărilor efectuate pe drumurile judeţene, iar dacă va depista situaţii în genul celor semnalate de consilierii liberali va lua imediat măsuri împotriva firmelor vinovate.

Ieri, vicele Epureanu ne-a informat că a fost, într-adevăr, pe teren, dar că pe drumurile fotografiate de liberali nu a găsit gropi lăsate neastupate. „Pe şoselele respective, dintre Tătaru şi Bărăganul, respectiv dintre Tătaru şi Ciocile, nu erau plombe lipsă, aşa cum se vedea în fotografiile apărute în presă. Mai mult ca sigur, fotografiile au fost făcute înainte de finalizarea lucrărilor de reparaţii, nu după, aşa cum afirmau consilierii respectivi. Am verificat foarte atent aspectele semnalate şi cu siguranţă vă pot spune că imaginile în cauză nu erau de actualitate”, ne-a declarat vicepreşedintele Epureanu. Acesta ne-a precizat, totuşi, că au fost câteva drumuri unde au fost găsite deficienţe la lucrările de reparaţii prin plombări. Este vorba despre cinci tronsoane de drum judeţean, după cum urmează: DJ203, pe porţiunea de pe raza localităţii Ulmu; DJ221, între Şuţeşti şi Ianca; DJ211A, între Bordei Verde şi Viziru; DJ203A, între Vişani, Drogu şi Galbenu; DJ211B, între Victoria şi Mihai Bravu.

Toate tronsoanele menţionate au fost reparate de firma „Cricons” SRL care, după cum v-am mai informat, este  deţinută de familia Stăncic din Galaţi, acţionarii mult mai cunoscutei „Tancrad” SRL.

„Conform procedurii, lucrările nu au fost recepţionate pe porţiunile de drum unde s-au constatat deficienţe. Vorbim aici nu despre gropi neastupate ci despre plombe asfaltice turnate necorespunzător, care deja începuseră să se macine. Firma în cauză a primit termen de 90 de zile pentru refacerea plombelor respective. Acest termen poate fi prelungit, dacă temperaturile exterioare nu permit lucrul cu asfaltul. Este posibil, aşadar, ca reparaţiile să se prelungească până dincolo de luna martie. Oricum, până când nu remediază toate deficienţele, firma Cricons nu încasează banii aferenţi lucrărilor”, ne-a informat vicepreşedintele Ionel Epureanu. Acesta ne-a oferit şi o explicaţie legată de apariţia problemelor. Astfel, potrivit vicelui de la CJ, faptul că s-a turnat asfalt pe parcursul lunii noiembrie şi chiar în prima săptămână din luna decembrie, a contribuit la apariţia problemelor. Concret, temperaturile erau deja foarte scăzute, iar mixtura asfaltică transportată de la locul preparării, adică de la baza „Cricons” de la Vădeni, până spre marginea judeţului, acolo unde se află tronsoanele de drum intrate în reparaţii, se răcea până când era turnată efectiv pe carosabil, astfel că nu mai făcea priză corespunzător.

De ce s-a întârziat cu lucrările până la venirea iernii? Din cauza licitaţiilor derulate târziu, care au „împins” deschiderea efectivă a şantierelor până în toamnă. Partea proastă este că nici în acest an nu sunt prea mari şanse ca lucrurile să se deruleze altfel. Asta pentru că, la fel ca anul trecut, bugetul naţional va fi stabilit abia prin luna februarie, ceea ce face ca şi bugetul judeţului să fie votat cu întârziere, iar toate procedurile achiziţiilor de lucrări să înceapă mult mai târziu decât ar fi fost normal.

Pe parcursul anului 2016, Consiliul Judeţean Brăila a alocat 50 milioane de lei pentru reparaţiile drumurilor judeţene. O bună parte din aceşti bani nu s-a mai cheltuit, din cauză că partea de licitaţie şi de proiectare a lucrărilor a durat până spre sfârşitul toamnei. După cum ne-a informat conducerea CJ, banii necheltuiţi se vor reporta în bugetul anului 2017, iar lucrările rămase neefectuate vor fi făcute în acest an. Unul dintre drumurile care au rămas neasfaltate este porţiunea din DJ 255A, pe o lungime de 4 km, între intersecţia cu DN 23 şi satul Cotu Lung. Acest tronson va fi modernizat, cel mai probabil, începând din vara anului în curs.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro