Prima săptămână de şantier, primul scandal pe Şos. Buzăului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Prima săptămână de şantier, primul scandal pe Şos. Buzăului

Aşa cum se întâmplă cam de fiecare dată când autorităţile locale derulează un proiect de investiţii, reabilitarea Şoselei Buzăului, una dintre cele mai importante artere rutiere din municipiu, nu este lipsită de acuze venite din partea locatarilor. Câţiva dintre proprietarii caselor din zona cuprinsă între Şoseaua de Centură şi intersecţia cu Str. Chişinăului, unde au început deja lucrările, sunt nemulţumiţi de faptul că trebuie să plătească pentru a li se racorda casele la sistemul de canalizare.
"Conducta de canalizare este vizavi, pe partea cu cimitirul, iar ca să ne racordăm trebuie traversată strada cu o ţeavă. Am primit o înştiinţare de la Primărie că avem doar două săptămâni la dispoziţie să facem racordarea, că după aceea se asfaltează şi n-o să mai fie voie să se spargă asfaltul nu ştiu câţi ani. O firmă privată venită să facă lucrările astea (alta decât «Tancrad», care se ocupă numai cu asfaltarea n.n.) ne-a cerut 3.500 de lei că să ne tragă o ţeavă de pe partea cealaltă a străzii până în faţa porţii. Au zis că dacă vrem să ne facă la negru, fără factură, costă doar 2.000 de lei. De unde să avem noi atâţia bani, într-un timp atât de scurt?! De ce nu ne dă Primăria posibilitatea să plătim în rate? Eu ştiu că pe alte străzi racordurile la canalizare s-au adus până în faţa porţilor, iar cetăţenii au plătit doar racordarea din poartă până în casă", ne-a declarat Tudora B., locatară a imobilului de la nr. 110. Aceasta spune că, în urmă cu câţiva ani, se legase singură, printr-o improvizaţie, la conducta stradală, dar acum, după ce "Tancradul" a început lucrările, legătura respectivă a fost desfiinţată.
Alţi locatari din zonă zic, însă, că ei au fost de acord să plătească pentru a fi racordaţi la canalizare. "Eu am plătit 2.000 de lei şi deja s-a făcut traversarea străzii şi am ţeava de canalizare adusă în faţa porţii. Păi ce să fac, să stau aşa şi pe urmă să nu mai pot să mă racordez? Că aşa au zis ăştia de la Primărie, că dacă nu facem racordul acum n-o să mai avem voie să spargem asfaltul câţiva ani de acum încolo", ne-a spus Ştefan G., locatar al imobilului de la nr. 106.
Muncitorii care efectuau, ieri, o traversare a străzii pentru o racordare de imobil nu au avut nimic de comentat. "Şeful de echipă e plecat la masă. Noi nu avem voie să vorbim cu ziariştii", ne-a spus unul dintre lucrători. Pentru că niciunul nu purta echipament cu însemnele firmei în cauză, am întrebat despre ce societate este vorba, pentru a ne putea adresa conducerii. "Nici asta nu putem să vă spunem", au răspuns muncitorii.
Responsabilii de lucrări din cadrul Primăriei ne-au precizat că, spre deosebire de alte proiecte de investiţii derulate în municipiu, care au fost finanţate cu fonduri europene, în cazul lucrărilor de pe Şos. Buzăului locatarii trebuie să achite integral racordarea la canalizare. "Dacă în Chercea sau în alte zone s-au tras ţevi de la conducta stradală până la căminele amplasate în faţa curţilor, de unde locatarii se racordau mai departe pe banii lor, pe Şos. Buzăului, fiind vorba despre o investiţie cu bani de la bugetul de stat, oamenii trebuie să plătească ţeava de la conducta stradală până în casă, nu doar până în faţa porţii", ne-au explicat reprezentanţii Primăriei. Aceştia nu au precizat, însă, care este firma care lucrează la racorduri pe Şos. Buzăului. "Fiecare cetăţean poate să facă lucrarea cu orice firmă vrea, nu este vorba despre o firmă stabilită de Primărie", au punctat funcţionarii.

Lucrări de reabilitare atât pe Şos. Buzăului cât şi pe Calea Călăraşilor

După cum v-am mai informat, atât Şoseaua Buzăului cât şi Calea Călăraşilor au fost programate pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, pe tronsoanele cuprinse între Bariera Călăraşilor şi Şoseaua de Centură. Reabilitarea constă, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Calea Călăraşilor şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului. Investiţia pentru Şoseaua Buzăului va fi de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a 3 sensuri giratorii: în dreptul Liceului de Construcţii, la intersecţia de la Kaufland şi la intersecţia cu Centura) - 5,3 milioane lei, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat şi 25% de la bugetul local.
Cele două contracte de lucrări, inclusiv partea de consultanţă, au fost câştigate în urma selecţiei de oferte de către "Tancrad" şi "Add Global Design" din Galaţi având subcontractant "Tancrad Construct" din Brăila, practic o subsidiară al grupului de firme aparţinând familiei milionarilor gălăţeni Stăncic, care în prezent au probleme cu justiţia din cauza asocierii cu preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în comiterea unor ilegalităţi.
Concret, lucrările de reabilitare ale celor două importante artere rutiere din municipiu vor consta în "raşchetarea" în profunzime a actualului strat de asfalt şi turnarea unuia nou. Problema este că, după ce Şos. Buzăului a intrat în lucru, urmează ca şantierul să fie deschis, în paralel, şi pe Calea Călăraşilor, peste câteva zile. Din această cauză, traficul rutier ar putea fi serios afectat în zonele respective.
Joi, 6 noiembrie, în cadrul conferinţei de presă săptămânale, primarul Aurel Simionescu i-a avertizat pe locatarii caselor de pe Şos. Buzăului să depună cereri acum, dacă intenţionează să îşi rezolve anumite probleme legate de racordurile la conductele de apă şi canalizare. "Am început lucrările pe Buzăului, dinspre OMV, spre Barieră . Cei de la «CUP Dunărea» au trimis cetăţenilor solicitare. Oamenii trebuie să ştie că dacă vor să-şi mai facă racorduri, să-şi facă acum, pentru că, după reparaţii, cinci ani de zile nu mai spargem asfaltul ca să-şi aducă aminte cineva că îi trebuie o ţeavă mai mare la apă sau la canalizare. Înlocuim bordurile şi tot ce înseamnă partea de asfalt se frezează, reparăm acolo unde sunt denivelări şi după aceea turnăm asfalt", a precizat primarul Simionescu. Termenul până la care pot fi făcute racordările expiră pe 23 noiembrie
Lucrările pe cele două artere ale municipiului ar fi trebuit începute în luna septembrie şi finalizate în primăvara anului viitor. Cum şantierul a fost deschis, pe Buzăului, la începutul lui noiembrie, iar pe Călăraşi încă nu s-a făcut nimic deocamdată, este de aşteptat ca şi aceste lucrări să se întindă mult peste termenul prevăzut iniţial.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro