Primul automobil supersonic, gata de teste | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Primul automobil supersonic, gata de teste

Automobilul supersonic Bloodhound este pregătit pentru primele teste ce vor avea loc în cursul acestei veri, teste ce reprezintă o etapă în vederea atingerii obiectivului de a depăşi cu 33% recordul de viteză la sol de 1.227 km/h, conform inginerului şef al acestui proiect, Mark Elvin, informează Live Science.
Obiectivul fixat de echipa Bloodhound este de a atinge viteza de 1.609 km/h. În cursul verii a acestui an automobilul Bloodhound va fi supus unor teste la viteză mai mică, urmând ca în anul viitor să aibă loc tentativa de a atinge viteza de 1.609 km/h. Doborârea recordului de viteză la sol ar putea să se înregistreze încă din faza de testare a bolidului, din cursul acestui an.
Echipa Bloodhound speră că aceste teste vor atrage mai multă atenţie asupra proiectului lor de a doborî recordul de viteză pe sol ce este deţinut în prezent de Thrust SSC, o echipă de ingineri şi piloţi britanici ce a fost condusă de Richard Noble, cel care coordonează şi proiectul Bloodhound.

Orice pietricică poate fi un dezastru

Noble a deţinut recordul de viteză pe sol în perioada 1983 - 1997. Andy Green, pilotul care a reuşit să atingă viteza de 1.227 km/h la bordul bolidului Thrust SSC va pilota şi maşina-rachetă Bloodhound.
Conform proiectulul, Bloodhound va fi testată în cursul verii, în Marea Britanie, la viteze "de încălzire", de până la 322 de km/h. După aceste teste, Bloodhound va fi transportat în deşertul Kalahari din Africa de Sud, unde va fi testat la viteze de până la 1.288 km/h. Tentativa de a depăşi 1.600 km/h va avea loc tot în deşertul sud-african.
Pregătirea pistei din deşert pentru aceste teste este o sarcină foarte dificilă, conform echipei Bloodhound. La viteze atât de mari orice pietricică poate reprezenta un pericol.
Provocările cu care se confruntă cei 45 de membri ai echipei Bloodhound sunt dificile iar indiferent de cât de bine sunt planificate testele, neprevăzutul poate interveni oricând, după cum remarcă Elvin.
"Nimeni nu a mai pilotat în acest deşert. Nimeni nu a mai pilotat un bolid ca acesta şi nimeni nu a mai pilotat la astfel de viteze", a subliniat el.

Trei motoare: unul de avion, unul de rachetă, altul de Formula 1

Această maşină de forma unui pix este propulsată de un motor cu reacţie alături de un motor de rachetă, dar şi de un motor auxiliar Cosworth CA2010 Formula 1 V8 pe benzină.
BloodHound SSC (super sonic car) va fi condusă de comandantul de escadrilă din aviaţia militară Andy Green, cel care este deţinătorul actualului record de viteză pe uscat - 1.227 km/h - stabilit la 15 octombrie 1997 la comenzile bolidului Thrust SSC. În cazul în care Andy Green va reuşi să ajungă la viteza de 1.609 km/h, el va doborî la comenzile acestui bolid şi recordul de viteză al unui avion la altitudine mică, record stabilit la 1.599 de km/h.
Bolidul Bloodhound SSC are 12,8 metri lungime şi cântăreşte 6.422 de kilograme cu plinul făcut.
Alimentată de un motor cu reacţie şi de unul de rachetă, această "maşină" este mai rapidă decât glonţul pornit dintr-un pistol. Roţile sale cu diametrul de 900 mm se vor roti la peste 10.000 rpm şi sunt proiectate din aluminiu solid pentru a rezista la forţe centrifuge extreme (de 50.000 g). Maşina va accelera de la 0 (zero) la viteza maximă în 40 de secunde. La viteza de 1609 km/h presiunea aerului care apasă asupra caroseriei din fibră de carbon şi titaniu depăşeşte 12 tone pe metru pătrat.
La această viteză pilotul Andy Green va străbate o distanţă echivalentă cu patru terenuri de fotbal puse cap la cap într-o singură secundă (aproximativ 450 de metri pe secundă).

Echivalentul a 180 de bolizi din F1

La 3 octombrie 2012 a fost testat cu succes, la Aerohub, Newquay Cornwall Airport, motorul de rachetă al bolidului. Racheta care trebuie să propulseze acest bolid măsoară 4 metri lungime, are un diametru de 45,7 cm şi cântăreşte 450 kg. În timpul testului, ce a fost transmis live pe internet, nivelul sonor la duza de evacuare a rachetei a atins 185 dB, de mai multe ori peste zgomotul produs de un avion Boeing 747 la decolare, cu toate motoarele turate la maxim.
Un prototip de motor cu reacţie de tip Eurojet EJ200, conceput pentru avioanele de vânătoare Eurofighter, a fost donat pentru a propulsa acest bolid. Acest motor este menit să propulseze maşina de la 0 la 480 de km/h, după care sarcina propulsiei va fi preluată de motorul de rachetă care va duce maşina până la peste 1600 km/h. Cel de-al treilea motor, cel de Formula 1, are 750 de cai putere şi este folosit ca motor auxiliar. Conform proiectului, la capacitate maximă, această maşină supersonică va avea aproximativ aceeaşi putere ca 180 de maşini de Formula 1.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro