• președintele SOS România Brăila, consilierul municipal Ionel Șt. Alexandru, a intervenit la finalul ședinței ordinare a CLM Brăila din 25 iunie, pentru a propune introducerea unui autobuz care să asigure transportul până în Stațiunea Lacu Sărat pe durata lucrărilor la modernizarea liniei de tramvai • primarul Marian Dragomir a explicat că încălcarea programului de transport existent ar putea conduce la pierderea fondurilor europene • totuși, edilul-șef s-a arătat deschis ideii, precizând că problema s-ar putea rezolva cu ajutorul celor care asigură transportul în județ
Consilierul municipal SOS România Brăila Ionel Șt. Alexandru (președintele partidului europarlamentarului Dianei Șoșoacă pe plan local) a avut o intervenție în cadrul celei mai recente ședințe ordinare a CLM Brăila, din 25 iunie, privitoare la asigurarea transportului spre Stațiunea Lacu Sărat. Acesta a întrebat conducerea Primăriei dacă ia în calcul să introducă un autobuz care să asigure transportul cetățenilor până în Stațiunea Lacu Sărat pe durata sezonului estival, din moment ce linia de tramvai este prinsă în proiectul de modernizare transport electric pe fonduri europene, ceea ce îngreunează accesul celor fără autoturisme în zona respectivă. Acesta a sugerat realizarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru asigurarea transportului în Stațiune, cu comunele Chiscani și Cazasu sau alte localități doritoare pentru a rezolva problema legată de faptul că ”Braicar” nu ar putea deservi o altă localitate potrivit legii.
Primarul Marian Dragomir a precizat că propunerea este una bună, însă nu poate fi pusă în aplicare atât de simplu, din moment ce orice modificare a programului de transport existent ar putea conduce la sancțiuni și pierderi de fonduri europene pe proiectele ce vizează acest sector, lucru pe care nu dorește să și-l asume. Totuși, acesta a afirmat că problema ar putea găsi o rezolvare din partea operatorilor de transport din județ, prin devierea puțin a traseelor acestora.
”Este o măsură pe care nu putem să o aplicăm având în vedere că suntem într-un contract de transport avizat de Consiliul Concurenței. Cu reguli foarte clare și riscuri de pierdere a fondurilor europene pentru toate investițiile făcute în mobilitate urbană pe modernizarea străzilor și achiziția celorlalte 40 de autobuze electrice noi, procedură care se află în licitație în momentul de față la Primăria Municipiului Brăila, ca urmare a faptului că stațiunea nu aparține Primăriei Municipiului Brăila. Ar trebui să efectuăm curse de transport pe teritoriul altei localități, ceea ce nu putem, conform documentelor pe care le avem în momentul de față. Deși propunerea este una utilă pentru locuitorii Municipiului Brăila, din considerente tehnice, noi nu o putem pune în aplicare. Dar există curse județene care ar putea, în urma solicitării, să facă o buclă, o intrare în Stațiunea Lacu Sărat, atunci când fac programul de transport către celelalte localități”, a declarat Dragomir.
Ce șanse ar exista pentru înființarea unui ADI pentru transport în stațiune
Cât despre propunerea lui Alexandru privitoare la înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru asigurarea transportului în Stațiune, alături de comunele Chiscani și Cazasu, edilul-șef a atras atenția că a existat o asemenea discuție la începutul mandatului trecut, însă cele două primării au decis că nu au fonduri suficiente, după realizarea unui calcul legat de costurile pe care le-ar genera un asemenea demers.
”Dacă vor exista resurse financiare la primăriile lor, atunci cu siguranță noi rămânem deschiși”, a ținut totuși să adauge Dragomir.
După ședință, Ionel Ștefan Alexandru ne-a transmis un document privind o rectificare bugetară a bugetului de venituri și cheltuieli al Comunei Chiscani pe anul 2025 pentru a atrage atenția că la sfârșitul exercițiului bugetar 2024 s-a înregistrat un excedent bugetar de 12.102.034,24 lei, din care 8.137.000 lei au fost repartizați inițial pentru finanțarea secțiunii de dezvoltare (investiții), 2.212.000 lei au fost alocați la respectiva rectificare, în timp ce suma de 1.853.034,24 lei a rămas neutilizată. Cu alte cuvinte, Alexandru a insistat pe ideea că ar exista fonduri suficiente dacă s-ar dori punerea în aplicare a acestui demers.