Roboţii ne ameninţă locurile de muncă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Roboţii ne ameninţă locurile de muncă

Un procentaj de 44% din locurile de muncă actuale existente la nivel mondial ar putea fi automatizate în următorii 10 ani, ceea ce ar duce la intrarea într-o nouă etapă, a şomajului tehnologic, sunt de părere specialiştii în robotică şi inteligenţă artificială, scrie agerpres.ro.

Epocă a şomajului tehnologic

Conform reprezentanţilor The Future Hunters, o companie de consultanţă futuristă, care analizează tendinţele globale pe termen lung, „ritmul exponenţial al inovaţiilor tehnologice va duce la o „templozie" (engleză „templosion"), în care schimbări din ce în ce mai importante se vor produce la intervale de timp tot mai scurte", iar impactul acestui proces de accelerare şi al transformării digitale va fi resimţit peste tot.
„Roboţii sunt din ce în ce mai intens pregătiţi să ajungă la dexteritatea şi viteza de execuţie umană, iar acest nou val de tehnologii revoluţionare poate executa automat nu doar sarcinile manuale, ci şi pe cele cognitive. În următorul deceniu, până la 44% din locurile de muncă actuale ar putea fi automatizate, ceea ce ar putea duce la o epocă a şomajului tehnologic, în care specialiştii IT şi inginerii de software, practic, ne scot de pe piaţa muncii cu invenţiile lor. Numărul total de locuri de muncă va fi într-o continuă şi constantă scădere", consideră Erica Orange şi Jared Weiner, vicepreşedinte executiv, respectiv vicepreşedinte al The Future Hunters.

Păcălirea creierului

În ciuda acestui trend, analiştii din piaţă anticipează faptul că, deşi prezenţa fizică a oamenilor nu va mai fi necesară, în procesele tehnologice, mintea umană va putea fi folosită în moduri mult mai incitante, iar abilităţi precum capacitatea de relaţionare, colaborare, empatie şi sensibilitate culturală vor deveni moneda de schimb a viitorului.
„Realitatea virtuală (RV) este în continuare privită ca un produs de nişă, însă s-ar putea să ne apropiem de un punct de cotitură. Este posibil să ne apropiem tot mai mult de un timp al conştientizării: eşti conştient, dar nu ştii exact unde - în realitate sau într-un mediu virtual, sau poate o combinaţie între acestea. Pentru consumatori, cel mai mare neajuns ar putea fi confortul asociat înlăturării din lumea reală. Am definit RV ca păcălirea creierului, astfel încât aceasta să creadă că ne aflăm în altă parte - şi facem altceva - în timp real. Asta înseamnă prezenţa, sentimentul că eşti acolo unde RV vrea să te facă să crezi că te afli", susţin specialiştii.

Inovaţiile şi transformările

În ceea ce priveşte tehnologia şi proprietatea intelectuală, previziunile arată că multe corporaţii trebuie să-şi revizuiască activitatea şi modul de acţiune dacă vor să rămână durabile şi competitive într-un mediu complet diferit.
„Chiar şi cele mai vechi fabrici vor trebui să devină companii bazate pe tehnologie şi proprietate intelectuală (PI). Inteligenţa artificială, internetul industrial, imprimarea 3D (şi apoi 4D), big data, noi tehnologii energetice şi de comunicaţii, robotica avansată, netul neuronal... acestea nu sunt lucruri care urmează să apară, ele sunt deja aici (...) Inovaţiile şi transformările ajung să aibă un ritm ameţitor. Impactul masiv al acestei accelerări va fi resimţit în toate domeniile. Cei care vor reuşi să îşi adapteze în mod constant modul de abordare şi să rămână relevanţi în aceste timpuri în continuă şi rapidă schimbare, vor ajunge la vârf", menţionează sursa citată.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro