ROMÂNIA
JUDEŢUL BRĂILA
MUNICIPIUL BRĂILA
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRĂILA
HOTARAREA NR. 221 din 16.04.2025
Privind: Reglementarea procedurii de analiză și soluționare a cererilor debitorilor persoane fizice sau juridice care solicită stingerea unor creanțe fiscale prin dare în plată.
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRAILA
La iniţiativa Primarului Municipiului Brăila;
Având în vedere referatul de aprobare al inițiatorului, raportul comun de specialitate al Direcţiei Juridic Contencios A.P.L. și al Direcţiei Finanțelor Publice Locale, precum și avizele comisiilor de specialitate nr. 1, 2 și 5;
Ținând seama de prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
Luând în considerare necesitatea constituirii Comisiei conform art. 263, alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile Ordinului Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 6.942/4.12.2024 pentru aprobarea procedurii privind stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile și a unor formulare utilizate în aplicarea procedurii, precum și pentru modificarea și completarea ordinului președintelui agenției naționale de administrare fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, precum și pentru modificarea ordinului președintelui agenției naționale de administrare fiscală nr.3.454/2016 pentru aprobarea procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 privind Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art.129 alin. (1), alin. (14), art.139 alin. (1) alin. (6), coroborat cu art. 5 lit. ee), precum și art. 196 alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
HOTARASTE:
Art.1 Se aprobă procedura de analiză și soluționare a cererilor debitorilor persoane fizice sau juridice care solicită stingerea unor creanțe fiscale prin ”dare în plată” - trecerea în proprietatea publică a unității administrativ-teritoriale a Municipiului Brăila a unor bunuri imobile, potrivit anexei, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Se aprobă constituirea Comisiei pentru analiza și soluționarea cererilor debitorilor persoane fizice / juridice care solicită stingerea unor creanțe fiscale prin dare în plată, care se va numi Comisia de dare în plată și va avea următoarea componență:
1. Directorul Executiv D.F.P.L. – Președinte;
2. Directorul executiv al D.J.C. – A.P.L. – Membru cu calitatea de Vicepreședinte;
3. Directorul executiv al Direcției Tehnice – Membru;
4. Arhitect Șef – Membru;
5. Directorul executiv al Direcției Achiziții Publice, Licitații și - Membru.
Parteneriat Public Privat
Art.3 Secretariatul tehnic al comisiei se asigură prin grija Direcţiei Finanțelor Publice Locale.
Art.4 Componența nominală a comisiei și a secretariatului tehnic prevăzută la art.2 și art.3 se aprobă prin Dispoziție a Primarului Municipiului Brăila.
Art.5 Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de Primarul Municipiului Brăila, Direcţia Finanțelor Publice Locale, Instituția Arhitect Șef, Direcția Tehnică, Direcţia Juridic Contencios A.P.L., Direcția Achiziții Publice, Licitații și Parteneriat Public Privat, precum și de către persoanele menționate la art. 2 și 3, iar Secretarul General al Municipiului Brăila o va comunica celor interesați.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
PETRU GOJAN
CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL,
ION DRĂGAN
NOTĂ: Anexa la H.C.L.M. Brăila nr. 221/16.04.2025 se poate studia pe site-ul www.primariabraila.ro, secțiunea „Hotărâri Consiliul Local Municipal Brăila” sau secțiunea Monitorul Oficial Local.
F-PO-09-02.01.05/rev.0
ROMÂNIA
JUDEŢUL BRĂILA
MUNICIPIUL BRĂILA
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRĂILA
HOTARAREA NR. 222 din 16.04.2025
Privind: Modificarea Regulamentului privind modul de organizare și funcționare a Pieței de Pește, aprobat prin H.C.L.M. Brăila nr. 132/12.03.2024.
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRAILA
La iniţiativa Primarului Municipiului Brăila;
Având în vedere referatul de aprobare al iniţiatorului;
Văzând raportul comun de specialitate al Direcției Achiziții Publice, Licitații și Parteneriat Public Privat, Instituției Arhitect Șef, Direcţiei Finanţelor Publice Locale, Direcției Juridic Contencios Administrație Publică Locală și a Direcției Cultură, Învățământ, Sport și Turism, precum şi avizele comisiilor de specialitate nr. 1, 2, 3, 4 și 5 din cadrul C.L.M. Brăila;
În conformitate cu prevederile O.G. nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
În baza art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. d) și alin. (7) lit. e) și f) din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (1) şi (3) lit. g), coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
HOTARASTE:
Art.1 Se aprobă modificarea Cap. IV art. 4.4. din Regulamentul privind modul de organizare și funcționare a Pieței de Pește, aprobat prin H.C.L.M. Brăila nr. 132/12.03.2024, care va avea următorul conținut:
„Cap IV
Art. 4.4 În vederea obținerii unui post unic de desfacere a activității, cei interesați vor depune la sediul Primăriei Municipiului Brăila o solicitare la care vor fi anexate următoarele documente:
Copie C.U.I.;
Act constitutiv sau rezoluție eliberate de O.R.C.;
Dovada că la data depunerii solicitării pentru obținerea unui post unic de comercializare dispune de avize/autorizații pentru un alt punct de lucru (de exemplu: copie după Autorizația Națională Sanitară – Veterinară pentru Siguranța Alimentelor) și/sau de certificat constatator O.N.R.C. care să cuprindă codul CAEN 4723;
Copie BI/CI al asociatului sau administratorului”
Art.2 Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de Primarul Municipiului Brăila, prin Direcția Achiziții Publice, Licitații și Parteneriat Public Privat, Instituția Arhitect Șef, Direcţia Finanţelor Publice Locale și Direcția Cultură, Învățământ, Sport și Turism, iar Secretarul General al Municipiului Brăila o va aduce la cunoștință publică și o va comunica celor interesaţi.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
PETRU GOJAN
CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL,
ION DRĂGAN
F-PO-09-02.01.05/rev.0
ROMÂNIA
JUDEȚUL BRĂILA
MUNICIPIUL BRĂILA
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRĂILA
HOTARAREA NR. 223 din 16.04.2025
Privind: Stabilirea cuantumului maxim și a condițiilor de acordare a prestațiilor financiare excepționale acordate pentru anul 2025, la nivelul Municipiului Brăila.
CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL BRAILA
La inițiativa Primarului Municipiului Brăila;
Având în vedere referatul de aprobare al inițiatorului, raportul de specialitate al Direcției de Asistență Socială Brăila, precum și avizele comisiilor de specialitate nr. 1 și 4 din cadrul C.L.M. Brăila;
În conformitate cu prevederile art. 130 - 132 din Legea nr. 272/2004 republicată, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
În baza art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. d) și alin. (7) lit. b) din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a), coroborat cu prevederile art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
HOTARASTE:
Art.1 Se aprobă cuantumul maxim și condițiile de acordare a prestațiilor financiare excepționale acordate, pentru anul 2025, la nivelul Municipiului Brăila, conform Metodologiei de acordare a prestațiilor financiare excepționale, prevăzută în anexa nr. 1, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Se aprobă situațiile care motivează acordarea prestației financiare excepționale, prevăzute în anexa nr. 2, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3 Se aprobă modelul de cerere utilizat în procesul de acordare al prestației financiare excepționale, prevăzut în anexa nr. 3, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4 Fondurile necesare pentru plata prestațiilor financiare excepționale se suportă din bugetul local, cap. 6802, Titlul IX-Asistență socială - 57.02.01 ajutoare sociale în numerar și - 57.02.02 ajutoare sociale în natură (tichete sociale) prin Direcția de Asistență Socială Brăila din cadrul Consiliului Local Municipal Brăila.
Art.5 Prestația financiară excepțională prevăzută la art. 1 se acordă prin Dispoziția Primarului Municipiului Brăila.
Art.6 Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de către Primarul Municipiului Brăila, prin Direcţia de Asistenţă Socială Brăila, iar Secretarul General al Municipiului Brăila o va aduce la cunoștință publică și o va comunica celor interesați.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
PETRU GOJAN
CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL,
ION DRĂGAN
NOTĂ: Anexele la H.C.L.M. Brăila nr. 223/16.04.2025 se pot studia pe site-ul www.primariabraila.ro, secțiunea „Hotărâri Consiliul Local Municipal Brăila” sau secțiunea Monitorul Oficial Local.
F-PO-09-02.01.05/rev.0