Anul 2020 a fost primul în care Tesla a raportat profit net, însă rezultatul bun nu s-a datorat vânzărilor de mașini electrice, informează CNN.
11 state americane cer constructorilor să atingă un anumit procent de vânzări de mașini cu emisii zero până în 2025. Dacă nu pot atinge această țintă, producătorii trebuie să achiziționeze credite de reglementare de la alți producători care îndeplinesc aceste condiții, precum Tesla, care vinde exclusiv mașini electrice.
Este o afacere foarte bună pentru Tesla, care i-a adus peste 3,3 miliarde de dolari în ultimii cinci ani, jumătate din această sumă doar în 2020. Cele 1,6 miliarde de dolari câștigate de Tesla de pe urma creditelor de reglementare au depășit cu mult profitul net de 721 de milioane de dolari înregistrat de companie de pe urma vânzărilor de mașini. Astfel, fără aceste credite, Tesla ar fi înregistrat o nouă pierdere în 2020.
"Tesla pierde bani vânzând mașini. Câștigă bani vânzând credite. Ia aceste credite o să dispară", a declarat Gordon Johnson, de la compania GLJ Research.
Conducerea Tesla este de acord că producătorul auto nu se poate baza în viitor pe această sursă de venituri. "Pe termen lung, creditele de reglementare nu vor mai reprezenta o sursă de venituri pentru companie și nu facem planuri de viitor bazându-ne pe această sursă. Este posibil să mai aducă venituri puternice câteva trimestre. Totodată, este posibil să nu se întâmple aceast lucru", a declarat Zachary Kirkhorn, Chief Financial Officer Tesla.
Cele 11 stare care vor cere ca un anumit procent din mașinile vândute să fie fără emisii până în 2025 sunt California, Colorado, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New York, New Jersey, Oregon, Rhode Island și Vermont.
Tesla a anunțat și ale măsuri pentru a obține profit, iar potrivit lor compania nu va mai depinde de creditele de reglementare.
Telsa a anunțat în 2020 un profit net, fără compensațiile pe bază de acțiuni de 1,7 miliarde acordate, de 2,5 miliarde de dolari.
Acțiunile Tesla au crescut cu 743%
Acțiunile Tesla au crescut cu 743% în 2020, ducând valoarea de piața a companiei la 670 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, cele 500.000 de unități livrate anul trecut reprezintă doar o parte mică din vânzările de peste 70 de milioane de autovehicule care au avut loc la nivel mondial.
Acțiunile Tesla valorează acum cât acțiunile cumulate ale celor mai mari 12 constructori din lume, reponsabili de 90% din vânzări la nivel mondial.
Deși Tesla este lider pe piața mașinilor electric, se confruntă cu o concurență tot mai mare: aproape fiecare producător își dezvoltă propriile modele electrice sau plănuiește să facă acest lucru. Grupul Volkswagen a depășit deja Tesla în majoritatea țărilor din Europa, iar General Motors intenționează să producă exclusiv mașini cu emisii zero până în 2035.