Slep brailean scufundat de un convoi austriac | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Slep brailean scufundat de un convoi austriac

Slepul "Andreea", apartinind firmei "Comision Trade" SRL Braila, s-a scufundat, ieri, la 10.30, in zona kilometrului fluvial 357, din apropierea localitatii Dervent, judetul Calarasi, dupa ce s-a ciocnit cu un convoi sub pavilion austriac. Pina la inchiderea editiei, inca nu se stia ce s-a intimplat cu cei doi marinari aflati la bordul slepului brailean - capitanul Marian Cetenici, 46 de ani, din Tulcea, si mecanicul Viorel Panturu, 42 de ani, din Braila. Acestia erau dati disparuti, iar echipele de interventie se straduiau sa afle daca au supravietuit accidentului.
Candidatul la alegerile parlamentare din partea PD-L Braila, Florin Cirligea, administratorul firmei "Comision Trade" SRL, declara, ieri, in jurul orei 15.00 : "Nu ma intereseaza, in momentul acesta, decit soarta celor doi marinari. Ma intereseaza oamenii, nu nava, nu incarcatura, nimic altceva".
In momentul accidentului, slepul "Andreea" era incarcat cu 750 tone de nisip si naviga spre Tulcea. Din motive pe care autoritatile fluviale inca incercau, ieri, sa le afle, nava romaneasca a intrat in coliziune cu convoiul austriac "Linz", format din opt barje incarcate cu steril, care se indrepta spre Viena. Slepul a fost puternic afectat si s-a scufundat foarte rapid. "Nu exista nici o problema de semnalizare pe sectorul respectiv, iar balizajul este in regula. In opinia mea, este clar vorba despre o greseala de navigatie, cei doi capitani nu s-au sincronizat in senalul navigabil", a declarat, pentru "Mediafax", Florin Mihalache, directorul Cai Navigabile, din cadrul Administratiei Fluviale "Dunarea de Jos" Galati. Potrivit Regulamentului de navigatie pe Dunare, nava care vine din amonte trebuie sa-i acorde prioritate celei care vine din aval. "Inca nu am detalii, dar cert este ca cel care este in mars in aval, cum era cazul nostru, are prioritate", ne-a declarat Cirligea.
Dupa ce s-a scufundat, slepul brailean a inceput sa piarda motorina, autoritatile navale temindu-se de o poluare masiva cu petrol.

Autoritatile de mediu au intervenit

Autoritatile de mediu au intervenit cu o salupa incarcata cu substante absorbate pentru a anihila poluarea cu motorina aparuta pe Dunare in urma accidentului, insa nu exista informatii despre cantitatea de combustibil aflata in rezervoarele slepului scufundat, marinarii fiind dati disparuti.
Potrivit oficialilor ministeriali, in urma accidentului, la suprafata apei au aparut deja mici irizatii de combustibil, in diametru de maximum doi metri. In aceste conditii, Administratia Nationala "Apele Romane" (ANAR) a trimis la interventie o salupa incarcata cu spillsorb, o substanta menita sa neutralizeze combustibilul scurs in apa.
Surse din ANAR au afirmat ca, avind in vedere dimensiunea redusa a suprafetei poluate, nava scufundata "nu pare sa fi fost incarcata cu motorina la capacitate maxima".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro