* acestea au fost livrate ieri și li se adaugă celor puse deja pe poziție
Ieri după-amiază, încă două tabliere executate la Șantierul Naval VARD Brăila au fost trimise pe șantierul impozantului pod peste Dunăre de la Brăila. Ele se adaugă primelor tabliere deja montate, iar ceea ce frapează sunt dimensiunile “macro” a elementelor componente ale celei mari investiții actuale din România: 192 metri înălțimea celor două turnuri gigant ale podului, cablurile de susținere în greutate de 6.700 tone și peste 60 cm în diametru; lungimea podului: 1.974 metri și 1.120 metri deschiderea centrală. Tablierele, 86 la număr, sunt și ele impresionante: 25 de metri fiecare segment, cu o greutate de 250 de tone, montarea lor însemnând o adevărată provocare pentru cei care manevrează cele două uriașe macarale, dar și la fixarea pe cabluri, cu o precizie maxim de ordinul milimetrilor – fiind exclusă orice greșeală. Tablierele, prin dimensiunile lor, permit ca podul să aibă 31 de metri lățime, cu 4 benzi de circulație de 3,50 metri (câte două pe sens), plus acostamentul de 1,5 metri și un trotuar de 2,5 metri lățime. Stadiul lucrărilor a depășit deja 60%, ceea îi forțează și pe constructorii celor peste 25 de kilometri de drumuri adiacente, rampe de acces, viaducte, pasaje etc să mețină un ritm susținut lucru, chiar și în condiții foarte dificile de sol și vreme. Așa cum se întâmplă acum pe șantierul drumului expres DX 6 dintre Brăila și Galați. Unde, spre lauda grupului de firme UMB, se lucrează cu peste 150 mașini și de utilaje, în trei schimburi, inclusiv sâmbăta. Așa da, seriozitate și profesionalism pe șantierele amintite, cu putere de generalizare și exemplu de urmat pentru ce se întâmplă în alte locuri din țară!