Şofer italian judecat pentru ucidere din culpă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Şofer italian judecat pentru ucidere din culpă

* în aceste condiţii, anchetatorii l-au găsit pe italian răspunzător de producerea accidentului şi, implicit, de moartea unei persoane şi vătămarea corporală a altor trei

Un cetăţean italian cu rezidenţă în oraşul Făurei a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, după ce a produs un accident rutier soldat cu victime. Carmelino Schiavone, 51 de ani, este acuzat că a forţat traversarea unei intersecţii, nerespectând semnificaţia indicatorului "STOP" şi a intrat într-o altă maşină, impact ce a dus la decesul unei persoane şi rănirea altor trei. Italianul le-a spus anchetatorilor că a avut probleme cu frâna, fapt contrazis de expertiza efectuată în cauză, ce nu a găsit vreo deficienţă a sistemului.
Accidentul s-a consumat în dimineaţa zilei de 24 iulie 2008, în timp ce învinuitul conducea un "VW Touareg" pe DC 33, dinspre localitatea Ulmu către oraşul Făurei. Ajungând la intersecţia cu DN 2B (drum cu prioritate), bărbatul nu a respectat semnificaţia indicatorului "STOP" şi, cu toate că a sesizat prezenţa autoturismului "Daewoo Espero" care se apropia, a continuat să se deplaseze forţând traversarea intersecţiei. În aceste condiţii, maşina condusă de învinuit a lovit celălalt autoturism, care a fost proiectat în afara părţii carosabile, unde s-a răsturnat. Astfel a rezultat decesul soţiei şoferului şi vătămarea corporală a acestuia, precum şi a fiului lor, dar şi a prietenei sale. Din raportul de constatare medico-legală a rezultat că moartea victimei s-a datorat hemoragiei interne, consecinţa unui politraumatism cu numeroase leziuni osoase şi viscerale. În plus, având în vedere că numărul de zile de îngrijiri medicale acordate la două dintre victime este mai mic decât cel prevăzut de norma de incriminare, se va dispune neînceperea urmăririi penale în cazul acestora. Astfel, şoferul va fi judecat pentru vătămare corporală din culpă a unei singure persoane.

Italianul susţine că nu l-au ţinut frânele

La faţa locului, poliţiştii nu au identificat urme de frânare pe traseul parcurs de învinuit, însă la audieri acesta a explicat şi de ce. El a negat comiterea faptelor şi a declarat că accidentul s-a produs întrucât în momentul în care a acţionat sistemul de frânare al autoturismului pe care îl conducea, înainte de a pătrunde în intersecţie, acesta s-a blocat, astfel că maşina a continuat să ruleze pe direcţia iniţială, independent de voinţa sa. Totodată, a susţinut că în aceste condiţii a început să claxoneze pentru a-i avertiza pe ceilalţi participanţi la trafic, dar fără să încerce să facă alte manevre pentru a evita impactul cu aceştia. În sensul celor relatate s-a procedat la efectuarea expertizei tehnice a autoturismului constatându-se, în urma testelor directe asupra componentelor sistemului de frânare, că acesta este funcţional. Astfel, s-a stabilit că grosimile plăcuţelor de frână sunt în limitele stabilite de producătorul autoturismului, conductele de frână sunt intacte, iar nivelul lichidului de frână este corespunzător, fără să se evidenţieze pierderi ale acestuia.

În acest context, pentru stabilirea condiţiilor concrete în care s-a produs accidentul, în cauză s-a dispus efectuarea altei expertize, care a concluzionat că autoturismul condus de învinuit se deplasa atât în momentele premergătoare accidentului cât şi în momentul impactului cu viteza de 50 - 55 km/h, iar celălalt autoturism cu 90 - 95 km/h, acesta fiind pe un drum cu prioritate. Accidentul s-a produs din cauza învinuitului care nu a respectat semnificaţia indicatorului "STOP" şi a apreciat greşit că are posibilitatea de a traversa intersecţia cu DN 2B fără să intre în impact cu autoturismul condus de celălalt şofer, căruia trebuia să-i acorde prioritate de trecere. "În condiţiile concrete în care a avut loc, accidentul putea fi evitat numai de către învinuit dacă acorda prioritate de trecere autoturismului condus de către partea civilă, respectând obligaţiile impuse de indicatorul stop de a opri înainte de a pătrunde în intersecţia cu DN 2B, de a se asigura şi apoi a se angaja în traversarea DN 2B", se arată în actul de urmărire penală. În acelaşi document se mai precizează că învinuitul mai putea evita producerea accidentului chiar şi în condiţiile în care sistemul principal de frânare al autoturismului nu funcţiona, prin folosirea frânei de ajutor (de mână). Şoferul autoturismului "Daewoo" nu putea evita producerea accidentului prin nicio manevră.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro