Şoferilor şi vatmanilor de la "Braicar" le-a ajuns cuţitul la os | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Şoferilor şi vatmanilor de la "Braicar" le-a ajuns cuţitul la os

Cei 250 de membri ai Sindicatului Liber al Şoferilor din SC "Braicar" sunt profund nemulţumiţi de situaţia în care a ajuns societatea, dar şi ei ca simpli angajaţi. Conducerea organizaţiei sindicale susţine că nemulţumirile au ajuns la un asemenea grad, încât pare iminentă izbucnirea unui conflict spontan de muncă. Liderii sindicali spun că nemulţumirile s-au acumulat şi accentuat în timp, iar asta şi ca urmare a neimplicării autorităţilor locale în sprijinirea societăţii de transport la care municipalitatea este acţionar unic. "Există un protocol semnat de sindicat cu actualul primar, în urma grevei spontane de anul trecut, când şoferii n-au mai ieşit pe traseu. Din prevederile acelui protocol nu s-a respectat mare lucru, mai precis nu am primit decât bonurile de masă. Am făcut mai multe sesizări legate de problemele noastre şi pe care le-am trimis la Primărie fără niciun rezultat notabil, ba chiar am cerut să avem o discuţie directă cu domnul primar. A trecut o săptămână şi tot nu am reuşit să ne întâlnim", povesteşte cu regret liderul sindical Aurel Ionescu. Lista revendicărilor formulate de sindicat este lungă, după cum a explicat sursa citată, însă ca probleme stringente ar fi pericolul ca şoferii şi vatmanii să încaseze salarii mai mici ca urmare a reducerii graficelor de circulaţie. "Sunt mai puţini călători, este explicaţia pe care am primit-o, dar noi susţinem că, de fapt, de vină sunt aparatele de vânzare a biletelor care funcţionează defectuos în sensul că le încasează oamenilor banii fără să le mai dea bilet. Sunt o grămadă de astfel de situaţii pe care călătorii ni le reclamă nouă, şoferilor şi vatmanilor. De fapt, aparatele astea ne-au alungat călătorii şi ar trebui găsită, totuşi, o soluţie", spune Ionescu, adăugând că efectul a fost reconsiderarea graficelor de circulaţie cu reducerea numărului de maşini în trasee. Consecinţa aplicării noilor grafice de circulaţie: există riscul ca venitul mediu net al unui şofer să scadă sub 10 milioane lei vechi faţă de 11 - 12 milioane lunar. "Noi înţelegem că este criză şi trebuie reduse cheltuielile, însă nu ni se pare normal ca reducerile să fie numai la noi, cei direct-productivi, în timp ce inginerii, şefii şi personalul administrativ încasează salarii mult mai mari fără nicio restricţie", a punctat Ionescu.

În acelaşi registru, sindicaliştii susţin că ar trebui făcute traseele secundare pentru transportatorii maxi-taxi de aşa manieră, cu respectarea Legii nr. 92/2007 a transportului în comun, încât să nu se mai suprapună 100% peste traseele principale ale SC "Braicar". "Brăila este un oraş mic, dar considerăm că se pot găsi soluţii ca maxi-taxi să nu meargă, practic, pe aceleaşi trasee cu «Braicar»", a mai spus liderul sindical, subliniind că şi în ceea ce priveşte negocierea noului Contract Colectiv de Muncă pe unitate există probleme. "Oamenii sunt foarte nemulţumiţi şi există oricând pericolul să refuze să iasă în trasee, aşa cum au procedat colegii din Galaţi, de exemplu. Oricum, ca organizaţie sindicală vom aduna toate problemele şi vom scoate în evidenţă toate încălcările de legi pe plan local în acest sector de activitate şi vom merge cu ele până la Guvern", a încheiat Aurel Ionescu, punctând că următorul pas la care se gândeşte în cazul în care lucrurile se agravează este declanşarea conflictului de muncă.

Important de menţionat este că în această perioadă se derulează procedurile premergătoare organizării licitaţiilor în vederea concesionării traseelor pe care se va efectua transportul în comun în municipiu.

Reamintim că în ianuarie 2009, şoferii de autobuze dar şi vatmanii au declanşat o grevă spontană timp de câteva ore, în mare susţinând aceleaşi revendicări ca şi cele din prezent. La vremea respectivă, sute de brăileni au aşteptat în zadar sosirea în staţii a autobuzelor şi tramvaielor ce nu au mai ieşit în trasee decât abia în jurul orei 10.00. Asta din cauză că salariaţii societăţii la care Consiliul Local Municipal este unic acţionar au declanşat o grevă spontană şi au oprit lucrul, nemulţumiţi de faptul că nu era respectată legislaţia în domeniul transportului în comun de călători în municipiu. Greviştii dădeau vina pe operatorii maxi-taxi şi pe modul haotic în care circulă microbuzele acestora, suprapunându-se peste trasele "Braicar", situaţie care generează pierderi importante unităţii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro