* Conferinţa finală a proiectului are loc astăzi, în Amfiteatrul şcolii
Liceul Teoretic “Nicolae Iorga” Brăila găzduieşte marţi, 31 mai 2022, ora 12.00, Conferinţa finală a proiectului european, “Franceza prin TIC”,cu nr. de referinţă: 2019-1-RO01-KA101-062462. Proiectul, finanţat prin Programul Erasmus al Uniunii Europene, face parte din Acţiunea Cheie 1 - Proiecte de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare şi a avut o durată de 36 luni (01/06/2019 - 31/05/2022), sub incidenţa pandemiei Covid-19. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea actului educaţional prin integrarea tehnologiei în activităţile formale. Obiectivele specifice ale proiectului vizează îmbunătăţirea competenţelor informatice ale cadrelor didactice, încurajarea învăţării a cel puţin două limbi moderne pentru elevii şi profesorii şcolii şi integrarea noilor tehnologii în învăţarea limbii franceze.
Coordonatorul proiectului, prof. Luminiţa Moldoveanu, subliniază că participarea celor şase profesori la cursuri de formare în cadrul unei instituţii cu tradiţie din Franţa, Cavilam –Vichy, dar mai ales cele peste 30 de activităţi derulate pentru elevi, au reprezentat o oportunitate de a face cunoscută dăruirea cadrelor didactice de la “Iorga” şi nivelul ridicat de pregătire a elevilor la limbile moderne şi informatică. În perioada 5-9 iulie 2021, șase cadre didactice ale Liceului Teoretic ”Nicolae Iorga” Brăila, au participat la un stagiu de formare pentru profesori, în vederea atingerii obiectivelor - cheie ale proiectului. Materialele cursului au fost distribuite profesorilor de franceză şi responsabililor cu proiectele europene din şcolile şi liceele brăilene. Chestionarele de feedback aplicate elevilor şi profesorilor evidenţiază faptul că elevii au dobândit noi competenţe lingvistice, digitale şi sociale.
Activităţile realizate au stimulat colaborararea şi lucrul în echipă. Cursurile opţionale de limba franceză propuse pentru anii şcolari 2021-2022, «Cultură şi civilizaţie franceză», «Franceza prin cele 5 simţuri», «Limba franceză prin TIC» şi «Limba franceză prin teatru », sunt apreciate de elevi ca fiind interesante, oferind deschidere culturală şi autonomie. Platformele de învăţare folosite la orele de limbi străine dezvoltă competenţele digitale şi oferă perspective noi prin deschiderea oferită de transdisciplinaritate. Elevii au dobândit capacitatea de a opera cu diversele registre de limbă şi au conştientizat importanţa cunoaşterii a cel puţin două limbi de circulaţie internaţională, în vederea unei pregătiri eficiente pentru provocările pieţei muncii europene.
Managerul liceului, prof. Elena-Simona Doroftei, subliniază importanţa proiectelor europene pentru elevii şi profesorii de la «Iorga» şi deschiderea pe care acestea o oferă. Liceul “Nicolae Iorga” este o şcoală europeană prin legăturile educaţionale pe care le are cu instituţii de învăţământ şi ONG-uri europene, susţinute prin competenţele lingvistice deosebite ale elevilor. Printre cele mai frumoase reuşite ale proiectului, amintim participarea a 2 profesori membri la Concursul “Povestea mea Erasmus», organizat de I.S.J.Braşov în parteneriat cu ISJ Brăila, realizarea unui Minighid “Franceza prin TIC” şi publicarea acestuia cu sprijinul Bibliotecii Judeţene «Panait Istrati», ce poate fi consultat la pagina: https://www.cngmm.ro/mini-guide-2022/mobile/index.html, depunerea unei candidaturi «Şcoala europeană» 2022, premii la olimpiadele şcolare şi participare la examenele DELF/DALF, sesiunea 21-22 mai 2022.